شاهرود - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: مشکلات حوزه دارویی از جمله کمبود و قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی هفته آینده در نشست شورای عالی این حوزه بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر جهانگیر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در شاهرود افزود: یکی از موضوعات مهم امروزی در کشور کمبود و قاچاق دارو و مشکلات حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی است.

وی با بیان اینکه تقسیم کار ملی پیشگیری از جرایم کالاهای سلامت محور در دستور کار است، ابراز کرد: این تقسیم کار با تاکید بر دارو و تجهیزات پزشکی به عنوان دستور کار شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در هفته آینده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: موضوع سلامت جامعه برای همه ارکان کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های که انجام می‌شود در صدد هستیم دغدغه‌های بیماران فقط درمان باشد و موضوع تهیه دارو و کمبود تجهیزات بیشتر از این آنها را رنج ندهد.

جهانگیر با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم کارهای کلانی در حوزه‌های مختلف در حال پیگیری است، اظهار کرد: یکی از مسایل عمده‌ای که از اسفند ۱۴۰۲ پیگیری آن هستیم موضوع تصادفات به عنوان سومین عامل مرگ و میر در کشور بعد از سرطان و بیماری‌های قلبی است.

ثبت سالیانه ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر کشته در تصادفات کشور

وی با اشاره به اینکه سالیانه ۱۵ تا ۲۰ هزار کشته براثر تصادف در کشور به ثبت می‌رسد، ابراز کرد: نشست شورای عالی پیشگیری از جرم به ریاست رییس قوه قضاییه در اسفند سال گذشته برگزار شد و مصوبات خوبی در زمینه تقسیم کار ملی برای راهنمایی رانندگی، انتظامی، صمت و خودرو سازان داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: خودروسازان داخلی برای ارتقای ایمنی خودروهای تولیدی در راستای بالا بردن ضریب امنیت کوشا باشند تا کمتر شاهد این حوادث بود.

جهانگیر به سفر استانی رییس قوه قضاییه به همراه معاونان و مسوولان عالی قوه قضاییه به استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امروز ۲ معاون دستگاه قضایی در خدمت مردم شهرستان شاهرود بودند.

وی به غبارروبی گلزار شهدا، بازدید از زندان، بررسی مشکلات مددجویان و همچنین بررسی مشکلات ساختمان پزشکی قانونی شاهرود اشاره کرد و افزود: این ساختمان سال ۱۳۹۷به بهره برداری رسید اما تنها بخش تشریح آن فعال و بخش‌های دیگر به دلیل نداشتن تجهیزات غیرفعال باقی مانده است که این مساله موجبات گلایمندی شهروندان را فراهم کرده است.

پیگیری رفع مشکلات فعالان اقتصادی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: در نشستی از مشکلات کارآفرینان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران شهرستان گزارشی تهیه شد تا برای رفع آن پیگیری شود.

وی اظهار کرد: مشکلات همکاران در حوزه قضایی شاهرود مربوط به تجمیع ساختمان دادگستری و مشکلات زیرساختی در مجموعه مطرح شد که پیگیری آن در دستور کار قرار گرفت.

جهانگیر ادامه داد: کمبود نیروی انسانی و فضای اداری و موارد دیگر با همکاری استانداری و فرمانداری و همچنین بخش‌های دولتی پیگیری می‌شود تا مشکلات را کاهش یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ابراز کرد: امروز تعدادی از زندانیان با کمک خیران و ستاد دیه جرایم مالی مشمول آزادی قرار گرفتند و یک مورد عفو از قصاص با همت همکاران در زندان انجام شد.

رییس قوه قضاییه در سی‌وچهارمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، روز پنجشنبه در سفری رسمی و در صدر هیات عالی قضایی از طریق فرودگاه سمنان وارد این استان شد.

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و محمدمهدی حاج‌محمدی مسوول دفتر بازرسی ویژه حقوق شهروندی میهمان شهر شاهرود بودند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیات‌ عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌ رضوی، سیستان‌ و بلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه وبویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری سفر کرده است.

رییس قوه قضاییه در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیات عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده‌ است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که محسنی اژه‌ای در مدت اخیر بدون انجام تشریفات و به صورت غیررسمی به منظور بررسی مسائل قضایی به آن مناطق سفر کرده است.