سمنان - ایرنا - رییس قوه قضاییه گفت: رفع مشکلات و پیگیری مطالبات مردم استان سمنان با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن همایش اداره‌کل دادگستری افزود: پیش از بررسی دقیق درخواست‌ها نمی‌توان قول و وعده داد اما کار و تلاش‌ دستگاه قضا برای رفع مشکلات استان سمنان از امروز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مدت نگهداری خودروی ضبطی در زمینه مواد مخدر تاکید کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی مرتبط با خودروهای ضبطی مواد مخدر در استان سمنان کوتاه و زودتر تعیین تکلیف شود.

سند کاروانسرای شاه‌ عباسی سمنان پس‌فردا صادر می‌شود 

رییس قوه قضاییه به رییس دادگستری استان سمنان دستور داد تا سند کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان روز شنبه(پس فردا) به نام میراث فرهنگی یا هر دستگاه مسوول که معرفی خواهد شد، صادر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای گفت: همه مسایل و مشکلات استان سمنان فهرست و اولویت‌بندی شود و حقابه کشاورزان هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی جای بحث دارد. 

مبارزه جبهه مقاومت نویدبخش تشکیل امت واحده 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نیز با اشاره به مذاکرات خود با رییس قوه قضاییه در جریان سفر امروز به استان سمنان اظهار کرد: از آنجا که خدمات دستگاه قضایی و سایر قوا و نهادها در کشور با توجه به استقرار ادارات بطور عادی انجام می‌شود، معتقدیم فلسفه سفرهای استانی سران قوا از جمله سفر رییس جمهور و یا رییس قوه قضاییه آن است که مسایل و مشکلات و چالش‌های استان که بطور عادی در داخل استان‌ها قابل پیگیری نیستند، مورد رسیدگی قرار گیرند و از فرصت حضور عالی‌ترین مقامات هر قوه حداکثر استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی با اشاره به وجود پرونده‌های بزرگ و بلاتکلیف در نقاط مختلف استان سمنان افزود: شرکت تعاونی سیمان بیارجمند از جمله پرونده‌هاست که با وجود گذشت چندین سال و با توجه به تعداد زیاد سهامداران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و حل نشده باقی مانده است.

امام جمعه سمنان با اشاره به مساله حقابه کشاورزان گرمسار و آرادان و دغدغه‌های مردم این ۲ شهرستان و نیز موضوع کاروانسرای سمنان گفت: امیدواریم با تدبیر حکیمانه رییس قوه قضاییه شاهد حل و فصل اینگونه مسایل و نیز چالش‌های ایجاد شده در فرآیندهای اداری آنان باشیم. 

رفع کم‌آبی و پایداری شبکه برق درخواست فعالان اقتصادی سمنان 

وی با یادآوری دغدغه‌ فعالان بخش‌های اقتصادی، صنعتی و معدنی استان سمنان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه تامین پایدار انرژی، به مشکلات ایجاد شده ناشی از بحران آب در استان سمنان اشاره و تصریح کرد: طبق گزارشات رسمی، وضعیت آب آشامیدنی استان سمنان از شرایطی بحرانی عبور کرده است، چرا نباید با پیگیری روش‌های میان‌مدت و بلندمدت نظیر انتقال آب خزر که تمام جوانب آن نیز سنجیده شده و می‌تواند مشکل چند استان را برطرف کند، برای هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی که گاهی به ایجاد خسارت نیز منجر می‌شود، چاره‌اندیشی کرد؟! 

توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در سمنان مورد توجه باشد 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تامین اعتبارات لازم برای اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه آب، گاز و برق را ضروری و حیاتی دانست و گفت: در حالی که استان سمنان در بیشتر روزهای سال از نور خورشید بهره‌مند است، چرا نباید از این موهبت الهی به دلیل کمبود اعتبارات یا دلایل دیگر استفاده کنیم؟

وی افزود: اینکه بانک‌ها هنگام پرداخت وام به صاحبان صنایع، بخشی از آن را بلوکه کنند شبهه قرض در برابر قرض ایجاد می‌کند که این کار از نظر رهبر معظم انقلاب و برخی مراجع عظام تقلید ممنوع و نامشروع است.

امام جمعه سمنان چالش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی و نیز مسایل مربوط به انبارداری را نیازمند پیگیری در سطوح عالی نظام دانست و اظهار امیدواری کرد: با اهتمام بیش از پیش سران قوا شاهد رفع این مسایل در کشور باشیم.

رفع مشکل کم‌آبی استان سمنان مدنظر باشد

همچنین استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف معادن واقع در مناطق ممنوعه گفت: تامین آب برای ۴۵ هزار کشاورز شهرستان‌های گرمسار و آرادان یک ضرورت است.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: آمادگی جذب نیروی کارگری ساده از سراسر کشور به شرط تامین آب وجود دارد.

وی تاکید کرد: تقویت دادگاه‌های بیارجمند، مهدیشهر و ایوانکی و رفع مشکلات باقی مانده کاروانسرای شاه عباسی سمنان مدنظر باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دستگاه قضا صبح امروز (پنجشنبه) با استقبال رسمی مسئولان استان، وارد سمنان شد و فرزند شهید مدافع حرم «محمدحسین حمزه» به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و مردم شهیدپرور استان سمنان، مقدم وی و هیات همراه را به استان سمنان دیار فرهنگ و ادب گرامی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با همراهی سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر یک روزه برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان سمنان داشت دیدار با اقشار مختلف مردمی و جوامع نخبگانی سمنان، از جمله برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا بود.

دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با کارکنان قوه قضاییه، همچنین ملاقات با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و شرکت در شورای اداری استان از جمله مهمترین برنامه‌های این سفر در راستای رشد و تعالی دستگاه قضا برای خدمات بهتر به شهروندان بود.

معاونان و هیات همراه رییس قوه قضاییه نیز با سفر به شهرستان‌های استان سمنان در راستای رفع مشکلات مردم رسیدگی‌ها و پیگیری هایی داشتند. معاون اول قوه قضاییه به رفع تنش آبی در گرمسار، آرادان و حل مشکلات این منطقه با استان‌های همجوار پرداخت و افتتاح دادگاه صلح از دیگر برنامه‌های سفر رییس دستگاه قضا به سمنان بود.

سمنان دومین مرکز استان در کشور است که دادگاه صلح در آن به منظور دعاوی موضوعات کم اهمیت‌تر حقوقی و کاهش تشریفات اداری به بهره برداری می‌رسد و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از ساعت هفت صبح با مراجعه به دادگستری شهرستان سمنان واقع در میدان عدالت مطرح کنند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیات‌ عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌ رضوی، سیستان‌ و بلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه وبویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری سفر کرده است.