جریمه یک‌هزار میلیارد ریالی متهمان مرتبط با واحد معدنی متخلف در میامی

سمنان - ایرنا - رییس کل دادگستری سمنان گفت: حکم قطعی برای پرونده موسوم به یک شرکت معدنی در میامی و مجازات متهمان آن به جزای نقدی بیش از یک‌هزار میلیارد ریال صادر شد.

به گزارش رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام محمد صادق اکبری روز چهارشنبه افزود: در پی گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان مبنی بر برداشت غیرمجاز و بدون پروانه، مواد معدنی کرومیت و منگنز توسط شرکت معادن کاریز شهر میامی، پرونده قضایی برای رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده در حوزه قضایی میامی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در نهایت رای قطعی پرونده پس از طی مراحل رسیدگی، در شعبه هفتم دادگاه تجدید نظر استان سمنان صادر شد و شرکت معادن کاریزشهر میامی و سه متهم حقیقی دیگر، هر کدام بنا به جرم ارتکابی و یا مشارکت در ارتکاب جرایم، شامل برداشت غیرمجازبیش از ۵۸ تن ماده معدنی کرمیت و برداشت بدون پروانه ۷۶ تن ماده معدنی منگنز و ارتکاب جرم مالیاتی، در مجموع به یک‌هزار و ۵۱۰ میلیارد و ۴۰۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال جزای نقدی و ۲ سال ممنوعیت از خدمات دولتی محکوم شدند، که حکم صادره نیز در مرحله اجرا قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این شرکت علاوه بر برداشت بدون پروانه برخی مواد معدنی، در استخراج مواد معدنی دارای مجوز نیز مازاد بر مجوز بهره برداری اقدام داشته است و حتی با جلوه دادن زیان ده بودن شرکت اقدام به دریافت تسهیلات و امتیازات مختلف می‌کرد و با رفتار متقلبانه دیگر قصد فرار از پرداخت حقوق دولتی(مالیات) داشت که با ورود دستگاه قضایی استان از تضییع اموال عمومی و ارتکاب جرائم دیگر ممانعت شد.

رییس کل دادگستری سمنان گفت: معادن جزء انفال و ثروت عمومی است و قانون گذار التفات به تصرف در اموال عمومی و دولتی را به نحوی مورد توجه قرار داده است که در صورت احراز سوء نیت متصرفان به آن اموال عمومی، مجازات عبرت آموز برای مجرمین اِعمال شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha