گناباد-ایرنا- رییس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناباد گفت: کمبود نیروی انسانی، امکانات، تجهیزات و فضای مورد نیاز از مشکلات مهم آتش‌نشانی این شهر است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رجب‌نژاد روز شنبه در حاشیه آیین گرامی‌داشت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش نشانی گناباد با وجود پوشش افزون بر محدوده مرکزی این شهر و ۱۸ روستای همجوار و محدوده شهر و منطقه براکوه (تعدادی روستاهای بخش کاخک)‌ تنها دارای یک ایستگاه آتش‌نشانی است.

وی ادامه داد: آتش نشانی گناباد در کنار پوشش محدوده خدمات شهری شهرداری و روستاهای همجوار در گناباد، بخش‌هایی از جاده های گناباد به تربت‌ حیدریه و گناباد به قاین و بجستان را در به روز سوانح جاده ای زیر پوشش خدمات خود دارد.

رییس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناباد گفت: میزان استاندارد رسیدن آتش نشانی سر صحنه حوادث و حریق به طور میانگین چهار تا ۶ دقیقه است، ولی به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات و تنها با وجود یک ایستگاه فعال آتش نشانی این میزان در گناباد برخی مواقع به ۳۰ دقیقه افزایش می‌ یابد.

مهران حسین زاده شهردار گناباد نیز گفت: خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط به رفع کمبودهای نیروی انسانی و امکانات آتش نشانی گناباد با توجه به گستره خدمات محوله شد.

هفتم مهر در تقویم ایران به پاس رشادت‌های آتش نشانان در دوران دفاع مقدس به نام «آتش نشانی و ایمنی» نامگذاری شده است.

شهرستان گناباد با بیش از پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت و برخورداری از ۲ بخش مرکزی و کاخک و چهار شهر گناباد، کاخک، بیدخت و روشناوند دارای سه ایستگاه آتش نشانی است که یک ایستگاه آن در شهر گناباد واقع است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.