اهواز - ایرنا - مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح آبرسانی به پنج روستای رامشیر تا نیمه اول مهرماه تکمیل و آب روستاهای هدف تامین می‌شود.

صابر علیدادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا از اتصال خط انتقال به روستای بیت منصور و متعاقب آن اتصال خط به سایر روستاهای شاوه رامشیر در هفته جاری خبر داد.

وی افزود: طرح آبرسانی به روستاهای شاوه رامشیر به طول ۱۳ کیلومتر در سال گذشته تکمیل شده بود اما به دلایلی وارد مدار نشد که با بررسی‌های انجام شده مشکلات برطرف و اکنون در مرحله تست این طرح هستیم.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: با پایان این طرح، ساکنین روستاهای بیت صیوان، بیت منصور، بیت حمید، بیت خلاف و بیت سوادی از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند خواهند شد.

علیدادی با بیان اینکه کل خط انتقال به انضمام الکتروپمپ و تابلو برق طرح اجرا شده است گفت: بر اساس دستوالعمل‌های وزارت نیرو، خط انتقال آب باید پیش از بهره‌برداری مورد تست هیدرواستاتیک قرار گیرد.

وی ادامه داد: با انجام تست خط انتقال در تیرماه سال جاری، بخشی از این خط در محدوده روستای عبداله عموری تا روستای بیت صیوان دارای مشکل بود که بخش معیوب لوله ها توسط پیمانکار تعویض شد.

علیدادی اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار متر لوله ۲۵۰ میلی‌متری تعویض شده و در روزهای آینده آب شرب پنج روستای مورد هدف در شهرستان رامشیر تامین خواهد شد.

بر اساس این گزارش تمرکز بدنه اجرایی و کارشناسی شرکت آبفا استان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام با اثربخشی بالا بوده و در این راستا از آغاز طرح‌های جدید پرهیز خواهد شد.

۹۵ طرح آبرسانی با ۴.۵ هزار میلیارد ریال در روستاها و شهرهای استان خوزستان در حال اجرا است