زاهدان - ایرنا - شماری از علما و سران طوایف سیستان و بلوچستان گفتند که سید حسن نصرالله، با بصیرت و درایت بی‌نظیر خود، همواره پرچمدار مقاومت در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش ایرنا، جمعه ششم مهرماه ۱۴۰۳ در تاریخ امت اسلامی در حالی به عنوان روزی تلخ به ثبت رسید که امت اسلامی داغدار از دست دادن شخصیت کم نظیری به نام سید حسن نصرالله شد.

پیرامون شخصیت سیاسی و جهادی شهید نصرالله سخن بسیار گفته شده؛ اما آنچه کمتر از آن سخن پیرامون شخصیت علمی و دینی او به عنوان یک روحانی تمام عیار است.

رژیم صهیونیستی در حرکت ددمنشانه دیگری، سید مقاومت را به شهادت رساند، تا این فیض الهی، شامل حال این مجاهد نستوه شود، شهادتی که البته چندان شوکه‌کننده نبود چرا که پایان راه مجاهدت در برابر استبداد، چیزی جز شهادت نیست و این، پایان سعادت‌مندانه تمام مجاهدان راه حق و روزی جاودانه آنهاست.

اینکه شخصیتی مانند سیدحسن نصرالله و تمام مجاهدان عالم، در برابر زرق‌وبرق‌های عالم فانی، در برابر استکبار و سلطه، در برابر اشغال و کودک کشی، مسیر مبارزه و مقاومت را برگزیدند و زندگی پررفاه را به مطالبه به‌حق تاریخی مردمان یک سرزمین ترجیح داده‌اند، از کرامات نفسانی بلندبالای این شخصیت‌ها نشات می‌گیرد که خود می‌تواند آیینه تمام‌نمای مسیر مجاهدت مبارزان در تمام عالم باشد.

شهادت سید حسن نصرالله بی پاسخ نخواهد ماند

امام‌جمعه اهل سنت سراوان گفت: شهادت سید حسن نصرالله جنایتی بزرگ بود که رژیم صهیونیستی انجام داد قطعا مردم لبنان و اهل ایمان و افرادی که جرگه ایمانی داشته باشند این جنایت را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی با بیان اینکه شهادت سید حسن نصرالله خاتمه و مرگ اسرائیل را به دنبال دارد، افزود: نصرالله در عملیات طوفان الاقصی در رأس بود رژیم صهیونیستی جنایتکار که توان مقابله را ندارد با بزدلی دست به جنایت می‌زند؛ این اقدام رژیم خبیث خوی جنایت‌کارانه‌اش را می‌رساند که این عمل جنایت‌کارانه را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه با شهادت فرماندهان محور مقاومت مسیر مقاومت متوقف نخواهد شد، تاکید کرد: امیدوار هستیم که این حادثه عظیم پایان رژیم صهیونیستی باشد و از روی نقشه کره خاکی برچیده شود.

امام‌جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: اسرائیل رژیم غاصب است، به حریم دینی مسلمانان و هم به اقتصاد و حیثیت و شرف مردم تعرض کرده؛ امید دارم این حادثه منجر به پایان عمر رژیم تجاوزگر اسرائیل باشد.

سیدحسن نصرالله رهبری شجاع و مدافع کشور فلسطین

سرطایفه بزرگ نارویی در شمال سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت و به شهادت رسیدن سید حسن نصرالله، بیان کرد: دبیرکل حزب الله لبنان به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت و به قافله جاویدان شهدا در مسیر الهی ایمان و در خط پیامبران و ائمه شهدا ملحق شد.

حاج محمد ناروئی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سید حسن نصرالله سرافراز زندگی کرد و سرافراز هم به شهادت رسید، افزود: این شهید والامقام از روحانیون مبارز و مجاهد معاصر لبنان و دبیرکل جنبش حزب‌الله این کشور بود که سال‌ها در مقابل تجاوزات و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی ایستاد و از ملت مظلوم فلسطین دفاع کرد.

وی اظهار کرد: این شهید والامقام حدود ۳۰ سال در راه مقاومت بود، حمله رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه جنوبی بیروت یک اقدام تروریستی بزدلانه و جنایت فجیع است که بار دیگر خوی وحشی‌گری و خونخوار بودن این رژیم را ثابت کرد.

سرطایفه بزرگ نارویی در شمال سیستان و بلوچستان تاکید کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی همه ارزش‌ها، هنجارها و معاهدات بین‌المللی را زیر پا گذاشته و آشکارا امنیت و صلح جهانی را در سایه سکوت و ناتوانی بین‌المللی، تهدید می‌کند، ما خواستار برخورد جوامع مسلمان و آزادی‌خواه دنیا با این رژیم جنایتکار و کودک‌کش هستیم.

خون شهید نصرالله درخت مقاومت را تنومندتر می‌کند

امام‌جمعه موقت اهل‌سنت شهرستان هامون گفت: خون شهید سید حسن نصرالله باعث تقویت و تنومندتر شدن درخت مقاومت خواهد شد.

مولوی عبدالباسط حسن زهی بیان کرد: شهادت سید حسن نصرالله طبق تمام جنایات بشری که بیش از هفت دهه توسط رژیم صهیونیستی در تمام نقاط دنیا برای مسلمان و تمام آزادگان دنیا رخ داد یک حادثه بسیار تلخ و بزرگ و جنایت غیر بخشودنی است که این رژیم وحشی و غاصب رقم زد.

وی اظهار کرد: دشمن بداند شهادت سید حسن نصرالله هرگز باعث ضعف اسلام، مسلمین و جبهه مقاومت نخواهد شد؛ بلکه خون این شهید بزرگوار درخت مقاومت را تنومندتر می‌کند.

جبهه مقاومت؛ الگویی برای تمامی مبارزان و رهروان راه آزادی

یکی دیگر از سران طوایف سیستان و بلوچستان افزود: خبر شهادت مظلومانه فرمانده سترگ جبهه مقاومت، سید حسن نصرالله، رهبر بی‌همتا و شجاع حزب‌الله لبنان قلب تمام آزادگان و ملت‌های مسلمان جهان را به درد آورد.

سردار حاجی احمد رضا سیاهانی گفت: سیدحسن نصرالله که عمر پر برکت خود را در راه مبارزه با ظلم، دفاع از مظلومین و پاسداری از ارزش‌های اسلامی سپری کرد امروز به قافله عظیم شهدا پیوسته و برگ زرینی دیگر به تاریخ پرافتخار مقاومت اسلامی افزود.

وی ادامه داد: سید حسن نصرالله، با بصیرت و درایت بی‌نظیر خود، همواره پرچمدار مقاومت در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و با اخلاص و ایمان عمیق، توانست جبهه‌ای از مقاومت و پایداری را در منطقه به وجود آورد که امروز الگویی برای تمامی مبارزان و رهروان راه آزادی است.

سرطایفه سیاهانی اظهار کرد: سیدحسن نصرالله با روحیه‌ای مبارز و دلی سرشار از عشق به اسلام و وطن، نه تنها برای ملت لبنان، بلکه برای همه ملت‌های آزاده جهان مایه افتخار و الگو بود.

وی تاکید کرد: بی‌تردید خون پاک این شهید سرافراز، همچون خون همه شهیدان راه حق، درخت مقاومت را استوارتر و انگیزه‌ای دوچندان برای مبارزه با ستمگران عالم خواهد بود.