کرج - ایرنا - خبر غمگینانه شهادت دبیر کل حزب الله لبنان شهید سیدحسن نصرالله (رحمة الله علیه) مجاهد راستین فی سبیل الله باعث تاثر و تاسف آزادگان شد و استان سرافراز البرز نیز با شهادت سید مقاومت در فضایی از حزن و اندوه فرو رفت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، از لحظه اعلام شهادت رهبر حزب الله لبنان مردم استان البرز با برگزاری تجمع های خودجوش در محکومیت ترور این رهبر آزاده و حمایت از جنبش حزب الله و حماس در جای جای این استان خشم و انزجار خود را از جنایات های رژیم صهیونیستی به منصه ظهور گذاشتند بطوریکه طنین مرگ براسراییل علاوه بر این تجمع های خودجوش مردمی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان در حسینیه ها و مساجد پس از برگزاری نمازهای جماعت شنیده می شد.

امروز پیام همه آزادگان جهان، مبارزه با ظالمان و دشمنان اسلام همچون رژیم کودک کش اسرائیل و آمریکای جنایتکار است و همه یکدل و یکصدا خواستار توقف جنایت های اسرائیل هستند. اگرچه ثمره خون پاک این مجاهد فی‌سبیل‌الله و دیگر شهدای محور مقاومت به تقویت درخت تنومند مقاومت و زوال زودرس رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

این پیام مبارزه با ظالمان و درخواست توقف جنایت های اسراییل به طرق مختلف در فضای مجازی استان البرز نشر یافته بطوریکه شبکه های اجتماعی این استان از صبح امروز با نوشته های مقاومت پیروز است ،اسراییل نابود است و آیه قرآنی هـرگز گمان مبر آنان که در راه خــدا کشته شدند مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگـارشان روزی دریافت می کنند منقش بر تصاویر « سید حسن نصرالله » مزین شده است.

همچنین گروه ها ،انجمن ها ، تشکل های مردمی ، دولتی ، ارگانها ،نهاد ها ، سازمان ها و ادارات با نشر اطلاعیه ها و بیانیه های مختلف ضمن محکوم کردن جنایت های اسراییل غاصب باور زودرس نابودی رژیم اسراییل را با این اقدامات مذبوحانه اعلام داشتند.

سید حسن نصرالله نمونه واقعی مجاهد فی سبیل الله است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی در ادامه جنایت های بزدلانه خود سبب شهادت سید جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، سردار نیلفروشان و جمعی از مردم بی دفاع و مظلوم لبنان شد و این ضایعه موجب تاثر و تالم آزادگان جهان گردید.
« امیرحسین دانش کهن » افزود: سید حسن نصرالله نمونه واقعی مجاهد فی سبیل الله است که با تمام وجود و اخلاصی بی نظیر، پا در راه مبارزه با ظلم و استکبار و جنایت های دشمنان گذاشت و در این مسیر، از همه دلبستگی‌های مادی و دنیوی گذشت.
وی بیان کرد: شهادت پاداشی از طرف خداوند برای سید جبهه مقاومت بود و بدون شک نام او به عنوان مبارزی دلیر و الگویی تمام عیار همواره بر تارک جهان اسلام خواهد درخشید.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با تاکید بر اینکه رژیم جعلی اسرائیل محکوم به فنا و نابودی است، اضافه کرد: بی شک، جنایت های ناجوانمردانه و بزدلانه اخیر اسرائیل در به شهادت رساندن فرمانده هان محور مقاومت و این قهرمان همیشه زنده اسلام، بی‌پاسخ نخواهد ماند و ثمره خون پاک این شهدا به تقویت درخت تنومند مقاومت و زوال زودرس رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

دانش کهن گفت: مدیریت و کارکنان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار جامعه بزرگ ایثارگری استان البرز ضمن محکوم کردن شهادت فرمانده دلیرو مقتدرجهان اسلام، دبیرکل محبوب حزب الله لبنان، شهید القدس و سردار رشید کشورمان و صدها انسان مظلوم و بی گناه توسط صهیونیست ها این ضایعه دردناک را خدمت امام زمان ارواحنا له‌الفداء، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، حزب الله لبنان، و رادمردان جبهه ایستادگی و مقاومت دربرابر ظلم و بیداد استکبارجهانی تبریک و تسلیت عرض می کنیم و با صدای رسا اعلام می کنیم راه محور مقاومت تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه دارد و با ادامه راه شهدا روزی به آرزوی دیرینه سید حسن نصرالله و حاج قاسم سلیمانی عمل خواهیم کرد و در بیت المقدس نماز اقامه خواهیم داشت.

شهادت سید حسن نصرالله بسترساز آزادی قدس شریف خواهد شد
سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز نیز با بیان اینکه شهادت سید حسن نصرالله سرآغاز نابودی اسرائیل و بسترساز آزادی قدس شریف خواهد شد، گفت: اسراییل با آتش بازی کرد و جبهه مقاومت قوی‌تر از گذشته ظاهر خواهد شد.
وی اضافه کرد: خون شهدای مقاومت دامنگیر اسراییل جنایتکار خواهد شد و ان‌شاءالله این رژیم منحوس و جنایتکار به زودی در سراشیبی سقوط و نابودی قرار خواهد گرفت.
مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه هر فردی که با فلسفه شهادت آشنایی داشته باشد به خوبی می‌داند که شهادت پایان راه نیست و خون هر شهید بستر ساز ظهور صدها دلاور خواهد شد، افزود: همانگونه که شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به جهانی شدن جبهه مقاومت منجر شد، شهادت سید حسن نصرالله نیز به نابودی رژیم منحوس صهیونیستی منجر خواهد شد.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه شهادت در جبهه مقاومت بخشی از فرایند مبارزه است و برای آن پیش بینی‌های لازم شده است، تصریح کرد: هر چند شهادت فرماندهان بزرگی همچون شهید سلیمانی و شهید سید حسن نصرالله ضایعه دردناکی است، اما جبهه مقاومت هرگز فرد محور نبوده و به تعبیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی کوچکتر از آن است که بتواند به ساختار جبهه مقاومت آسیب برساند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به بخش دیگری از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت معادلات منطقه را تعیین خواهد کرد و به یاری پروردگار خون پاک سید حسن نصرالله و شهدای جبهه مقاومت بستر ساز آزادی قدس شریف، نابودی اسراییل جنایتکار و تحقق حکومت عدل مهدوی (عج) خواهد شد.

مجمع دانش آموزی فاطمی استان البرز نیز در بیانیه ای اعلام کرد: سید حسن نصرالله شخصیتی عالم، عامل، مخلص، خدوم و پرتلاشی بود که خود را وقف محرومان و امت اسلامی نموده بود. شهید نصرالله علم و عمل را در صحنه عمل درآمیخته وهماهنگ با منویات منیع ولایت، مجاهدت مخلصانه می کرد و تابلوی زیبایی از خدمت را در جهان اسلام به تصویر کشید و ثمره شیرین خدمت عاشقانه و صادقانه شهادت را دریافت کرد.

درادامه این بیانیه آمده است این اولین بار نیست که رژیم اشغالگر و منحوس صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می رساند، ولی همه مستکبرین عالم باید بدانند که با این اقدامات مذبوحانه،مقاومت از حرکت نخواهد ایستاد و خود انگیزه و آرمانی خواهد بود برای ادامه راه شهیدان مقاومت مجمع فاطمی استان البرز این ضایعه را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده‌های محترم شهدای گرانقدر و امت شهید پرور لبنان و سرافراز و ملل آزادی خواه جهان تبریک و تسلیت عرض می کند و ما دانش اموزان ایرانی به عنوان جزیی از این امت اسلامی تا پای جان درکنار لبنان و فلسطین خواهیم بود تا پیروزی نهایی مقاومت و انشالله جواب این رژیم صهیونیستی به کوبنده ترین شکل داده خواهدشد.

سخن پایانی:

درکنار این بیانیه ها ، اطلاعیه ها ، حرکت های خودجوش مردمی هستند بسیاری از انسان های آزاده جهان که جنایات رژیم غاصب را منفور ترین اقدامات علیه بشر می دانند ، بدون شک هیچ انسان آزاده و نوع دوستی به هر دلیلی موافق این نوع جنایات نیست اما آنچه که در بین همه آزادگان جهان مشترک است این نکته مهم بوده که اسراییل کودک کش با این اقدامات مذبوحانه فقط و فقط خود را در مسیر نابودی زود رس قرار داده و نفرت جهانیان از او بیشتر شده که این موضوعات پیروزی محور مقاومت را سالها بر پایه ایمان به خدا و انسان دوستی ، جهاد در راه خدا تلاش می کند دوچندان خواهد ساخت .

به گزارش ایرنا، در پی حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه به محله مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت پایتخت لبنان، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله و چند تن از فرماندهان جبهه مقاومت به شهادت رسیدند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.