مشهد- ایرنا- مدیر امور منابع آب مشهد گفت: هفت هکتار از حریم و بستر رودخانه سوران در شهرستان طرقبه - شاندیز خراسان رضوی رفع تصرف شد.

امیرحسین حبشی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه گشت و بازرسی مهندسی رودخانه ها در امور منابع آب مشهد با اخذ دستور قضایی از دادستانی و با همکاری نیروی انتظامی، نیروهای گشت حفظ حقوق بیت المال مشهد و یگان امداد، حدود ۲۵ مورد اعیانی، ویلا و تصرف حریم و بستر رودخانه سوران شهرستان طرقبه شاندیز را تخریب کرد.

وی اضافه کرد: مقابله با تصرفات حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها از مهمترین برنامه های مستمر شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی است.

مدیر امور منابع آب مشهد گفت: امور منابع آب مشهد در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب و ماده ۹ لایحه قانون رفع تجاوز به تاسیسات آب و برق کشور، با همه متخلفان و متصرفانی که به حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها دست درازی و ساخت و ساز کرده اند بدون هیچ مماشاتی برخورد قانونی می کند.

طول رودخانه‌های اصلی داخل شهرهای خراسان رضوی ۳۳۴ کیلومتر و در خارج از شهرهای این استان ۲۸ هزار و ۲۶۹ کیلومتر برآورد شده است.

شهرستان طرقبه - شاندیز نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه ها و هوای مطبوع است.

بر اساس برخی آمارها بخش شاندیز سالیانه پذیرای حدود پنج میلیون نفر گردشگر است که حدود ۳۰ درصد آنها از خارج خراسان رضوی به این منطقه سفر می کنند.