اردبیل- ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تشکیل سه هزار و ۲۱۲ پرونده قاچاق کالا در جریان بازرسی از واحدهای صنفی این استان در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

مسعود ایرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۷۷۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی استان در سال جاری انجام و در نهایت بیش از سه هزار پرونده به ارزش ۵۹۹ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال برای واحدهای متخلف تشکیل شد.

وی با اشاره به ارجاع پرونده‌های تشکیل شده به تعزیرات حکومتی افزود: ۲۰۵ هزار و ۱۲۵ تماس مردمی از جمله گزارش‌های ثبتی سیستمی و غیرسیستمی نیز در بازه زمانی مورد اشاره داشتیم که بیشترین شکایت‌ها مربوط به حوزه آرد و نان، سیمان و مکانیکی‌ها بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین چهار هزار و ۹۸۱ تماس با سامانه ۱۲۴ در نیمه نخست امسال داشتیم که ۲ هزار و ۸۸۰ مورد تاکنون رسیدگی شده و ۹۹ مورد غیرقابل رسیدگی بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این شرایط و به منظور آشنایی بیشتر نمایندگان دستگاه‌های کاشف و ضابطان، رئیسان اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی با حدود وظیفه‌ها آخرین فهرست کالاهای موضوع تخلف‌های اقتصادی خرید، فروش، حمل و نگهداری کالاهای خارج از ضوابط تعیین شده از سوی دولت امروز در قالب کارگاه آموزشی تبیین شد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی در قالب ۱۱۶ اتحادیه صنفی و ۶ اتاق اصناف در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.