زاهدان - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در ۶ ماهه نخست امسال تولید و وارد بازار این استان شده گه نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا دهمرده روز سه شنبه در نشست ستاد هماهنگی امنیت غذایی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برای دستیابی به ارتقای ضریب خوداتکایی با همت پرورش دهندگان مرغ گوشتی ،از ابتدای سالجاری تا به امروز در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان تعداد ۱۲میلیون و ۶۸۴ هزار و ۲۵۳ قطعه جوجه ریزی انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: با این میزان جوجه ریزی، بیش از ۲۲هزار و ۸۳۲ تن گوشت مرغ تولید و به بتدریج به بازار مصرف سیستان و بلوچستان عرضه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: میزان تولید گوشت مرغ ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۱ درصد افزایش داشته است.
وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته، با توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید در سیستان و بلوچستان و همچنین فعالسازی واحدهای تولیدی راکد به ظرفیت‌های بالاتری در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دست یابیم.