بجنورد-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: نیکوکاران استان ۸۰ میلیارد ریال در قالب شور عاطفه ها به دانش آموزان نیازمند زیر پوشش این نهاد حمایتی کمک کردند.

مجید الهی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: خیران در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی با این نهاد حمایتی در راستای تامین نیازمندی های دانش آموزان مشارکت داشته اند که این کمک ها در قالب بسته های نوشت افزار به دست آنها رسیده است.

وی افزود: شور عاطفه‌ها در راستای تامین نیازمندی های تحصیلی دانش‌آموزان از نیمه مرداد آغاز و تا نیمه مهرماه ادامه دارد.

توزیع ۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته نوشت افزار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۵۰۰ بسته نوشت افزار توسط این نهاد با کمک آموزش و پرورش و هشت هزار بسته توسط بنیاد علوی در بین دانش آموزان نیازمند استان برای شروع سال تحصیلی جاری توزیع شد.

الهی راد افزود: در مجموع بیش از ۱۴ هزار دانش آموز، ۸۵۰ دانشجو و ۷۰ طلبه نیز زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند که این افراد نیز در سرفصل های مختلف مورد حمایت قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: هر قدمی که برای اجرای عدالت آموزشی و ارتقا آینده‌سازان کشور برداشته می‌شود برای حفظ کرامت دانش آموزان زیرپوشش است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی بیان کرد: کمک به تحصیل دانش آموزان زمینه عدالت آموزشی، تحصیل و رشد استعداد های دانش آموزان را فراهم می کند که بخش زیادی از آسیب های اجتماعی در آینده به خودی خود برطرف خواهد شد.

الهی راد گفت: سال تحصیلی گذشته ۳۸۴ نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان به عنوان نخبه شناسایی و از حمایت‌های ویژه برخوردار هستند.

وی یادآور شد: این افراد در زمینه های مختلف علمی، ثبت اختراع، ورزشی و مسابقات قرآنی به عنوان نخبه شناسایی و از حمایت کمیته امداد برخوردارند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.