۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85589970
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی ۲۵۰ پایگاه جشن عاطفه‌ها در خراسان شمالی

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبر: 85589970
برپایی ۲۵۰ پایگاه جشن عاطفه‌ها در خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۲۵۰ پایگاه جشن عاطفه ها برای جمع آوری کمک های مردمی در راستای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نیازمند در شهرستان های استان برپا شد.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۷۰ پایگاه در مراکز نیکوکاری و مابقی در مدارس برخوردار، اداره های کمیته امداد در شهرستان ها، میادین اصلی شهرها و مصلی های نماز جمعه دایر شد.

وی افزود: تلاش می کنیم تا برای تمامی ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز نیازمند استان که زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند بسته های نوشت افزار تهیه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با بیان اینکه ارزش هر بسته بین چهار تا پنج میلیون ریال است گفت: همچنین این نهاد ۸۵۰ دانشجو و ۷۰ طلبه نیز زیر پوشش دارد که این افراد نیز در سرفصل های مختلف مورد حمایت قرار می گیرند.

وی از نیکوکاران و خیران خواست تا برای تامین نوشت افزار و پوشاک دانش آموزان و دانشجویان با این نهاد حمایتی مشارکت بیشتری داشته باشند تصریح کرد: هر قدمی که برای اجرای عدالت آموزشی و ارتقای آینده‌سازان کشور برداشته می‌شود، برای حفظ کرامت دانش آموزان تحت حمایت است.

الهی راد تصریح کرد: کمک به تحصیل دانش آموزان زمینه عدالت آموزشی، تحصیل و رشد استعداد های دانش آموزان را فراهم می کند که بخش زیادی از آسیب های اجتماعی در آینده به خودی خود برطرف خواهد شد.

وی گفت: سال تحصیلی گذشته ۳۸۴ نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان به عنوان نخبه شناسایی و از حمایت‌های ویژه برخوردار شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع نخبگان زیر پوشش این نهاد حمایتی؛ ۳۳۳ نفر نخبه و استعداد برتر دانش آموزی، ۳۲ نفر دانشجو، ۱۰ طلبه و ۹ نفر نیز غیر محصل هستند.

وی ادامه داد: این افراد در زمینه های مختلف علمی، ثبت اختراع، ورزشی و مسابقات قرآنی به عنوان نخبه شناسایی و از حمایت کمیته امداد برخوردارند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی بیشترین نیازمندی دانش آموزان را شامل نوشت افزار و پوشاک دانستد و گفت: جشن عاطفه ها از ۱۵ مردادماه آغاز شده و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت و زمان مناسبی برای همدلی با این دانش آموزان است.

وی؛ راه های مشارکت مردمی را شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ و کد دستوری #۰۵۸*۸۸۷۷* عنوان کرد و افزود: در سال گذشته با همراهی مردم خیراندیش خراسان شمالی، بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال به صورت نقدی یا غیر نقدی از دانش آموزان کمتر برخوردار حمایت شد.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری، بیش از ۵۳ هزار خانوار و بیش از شامل ۱۰۶ هزار مددجو زیر پوشش خدمات نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha