لندن – ایرنا – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای به نمایندگی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه، پاسخ مشروع ایران به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم و دو طرف را به حداکثر خویشتن‌داری دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، بدون اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که حمله موشکی ایران علیه فلسطین اشغالی «تهدیدی جدی برای امنیت منطقه است». وی سپس ادعا کرد: اتحادیه اروپا بر تعهد خود به امنیت اسرائیل تاکید می کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: بار دیگر، چرخه خطرناک حملات و اقدامات تلافی جویانه خطر تشدید غیرقابل کنترل تنش‌ها در منطقه را به وجود آورده که به نفع هیچ کس نیست.

وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا برای کمک به کاهش تنش‌ها «برای جلوگیری از یک درگیری خطرناک منطقه ای کاملا متعهد است.» بورل اضافه کرد: اتحادیه اروپا برای این منظور با همه بازیگران در تماس نزدیک بوده و از همه طرف ها می خواهد که حداکثر خویشتن داری را به کار گیرند.

به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرده است چنان‌چه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیشب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.