واکنش استرالیا به پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- استرالیا به دنبال پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در شب گذشته که اهداف جاسوسی و نظامی آن را در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد، اعلام کرد که به دقت در حال رصد اوضاع است.

به گزارش ایرنا، آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا امروز چهارشنبه در حساب اکس خود نوشت: به دقت در حال رصد اوضاع هستیم و استرالیایی‌ها در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) دعوت می‌کنیم تا از توصیه مقام‌های محلی پیروی کنند.

درحالیکه هیچ‌گونه هشداری از سوی مجموعه غرب و متحدانش در روزهای گذشته به رژیم صهیونیستی که تنش‌ها را در منطقه غرب آسیا به اوج رسانده، داده نشده است. آلبانیز مدعی شد که استرالیا و جامعه جهانی در درخواست‌هایشان برای کاهش تنش قاطع بودند.

رژیم صهیونیستی در دو هفته گذشته تجاوزات هوایی و عملیات تروریستی خود در لبنان که صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته را شدت بخشید و تهدید به ادامه اقدام‌های خود کرده است. با اینحال نخست وزیر استرالیا در واکنش به پاسخ ایران به این جنایات، مدعی شد که «این یک اقدام تنش زا به شدت خطرناک است».

آلبانیز که نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان با تلفات زیاد غیرنظامی واکنشی نشان نداده، افزود که استرالیا حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم می‌کند و خصومت‌های بیشتر، غیرنظامی‌ها را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیشب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی شب گذشته خود تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha