کاشان - ایرنا- رییس اداره برق اردستان گفت: در سه سال اخیر با همکاری تسهیلاتی بسیج سازندگی، کمیته امداد و بهزیستی، ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در شهرستان احداث شده است.

به گزارش ایرنا، محسن قاسمی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این شهرستان با ایجاد ظرفیت تولید ۲.۵ مگاوات برق خورشیدی رتبه سوم استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص افتتاح طرح های عمرانی در سال جاری تصریح کرد: در ۶ ماه سال جاری ۱۵ میلیارد ریال طرح افتتاح شده از جمله نصب چهار دستگاه ترانسفورماتور در شهر زواره برای برطرف کردن ضعف ولتاژ، تعویض و اصلاح روشنایی خیابان امامزاده یحیی(ع) زواره با لامپ های ال ای دی و اصلاح و نوسازی روشنایی بازار تاریخی زواره با همکاری اداره میراث فرهنگی از کار های انجام شده است.

رییس اداره برق اردستان بیان کرد: برق رسانی به مسجدالغدیر و دهکده عشایر شهر مهاباد با اعتبار پنج میلیارد ریال، ایجاد روشنایی خیابان ۴۵ متری مسکن مهر مهاباد با اعتبار سه میلیارد ریال، جابجایی پایه و سیم به کابل و برقرسانی به مسکن خیران مهاباد با اعتبار ۲ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاحی است.

قاسمی گفت: ایجاد روشنایی بلوار امام حسن (ع) و روشنایی مسیر مرکز سالمندان اردستان با اعتبار سه میلیارد ریال اجرا و در هفته سالمند (۷ تا ۱۳ مهر ماه) افتتاح می‌شود.

وی افزود: بهبود روشنایی خیابان شهید فائق و دکتر شریعتی با نصب چراغ های ال ای دی با اعتبار یک و نیم میلیارد ریال از دیگر طرح ها اجراشده است.

به گفته قاسمی تلفن حوادث ۱۲۱ و تلفن خدمات غیر حضوری ۰۳۱۳۷۱۲۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مشترکان می باشد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.