خرم آباد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: یک هزار و ۵۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۴۷۰ میلیارد ریال در سرفصل های مختلف ایجاد اشتغال با اولویت زنان سرپرست خانواده، درمان و هزینه های تحصیلی امسال به مددجویان تحت پوشش اعطا شده است.

جلال شیخ پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان این نهاد در اولویت قرار دارد که در این راستا امسال یک هزار و ۲۹۰ مورد فرصت شغلی با اعتبار ۹۹۰ میلیارد ریال برای مددجویان این نهاد ایجاد شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ مورد آموزش کسب و کار به مددجویان این نهاد ارایه شده است و در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار طرح اشتغالزایی مددجویان تحت نظارت قرار دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر هشت هزار مددجو در سرفصل‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی و مهارت تابستانه آموزش دیده اند افزود: باتوجه‌ به افزایش حدود ۱۵ هزار میلیارد ریالی سهم سال ۱۴۰۳، افزایش فرصت های شغلی برای مددجویان، نیازمند تعامل بیش‌ از پیش بانک‌های عامل است.

شیخ پور با اشاره به اینکه سرانه کمک به ایتام در لرستان ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و سرانه کشوری ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال می باشد اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون درآمد جمع آوری صدقات در سطح استان ۴۵ میلیارد ریال و میزان درآمد اکرام کمک به ایتام ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.