۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85597258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن عاطفه ها، برافروختن چراغ همدلی در بهار تعلیم و تربیت

خرم آباد - ایرنا - جشن عاطفه ها مجالی برای مرور درس مهرورزی و همدلی فرزندانی است که با آغاز سال تحصیلی جدید در مسیر تعلیم و تربیت گام می گذارند و کوله پشتی علم آموزی خود را در نخستین قدم به عطر مهربانی و دوستی معطر می کنند.

به گزارش ایرنا هر ساله در آستانه بهار تعلیم و تربیت درس همدلی و مهربانی در سر فصلی به نام جشن عاطفه ها از طرف خانواده ها برای جویندگان مسیر علم و معرفت یادآوری می شود تا تمام دانش آموزان این مرز و بوم همچون فرزندان یک خانواده همزمان با ماه مهر و دوستی در کلاس های درس حاضر شوند.

در جشن عاطفه ها تمامی افراد جامعه همگام می شوند تا دانش آموزان و نونهالان این سرزمین را به گرمی در آغوش پر مهر خود جای دهند و تلاش می کنند تا هیچ فرزندی از این دیار پر افتخار، بدون کیف و کتاب نباشد و تلالو علم و دانش در کوی و برزن ایران عزیز شروع به تابیدن کند.

بار دیگر پایگاه های مهر افروزی در معابر و مساجد برپا شده است و همه خیران و افراد جامعه دست در دست فرزندان خود به این پایگاه ها پیوسته اند تا با کمکی هر چند کوچک به اقیانوس همدلی و مهروزی بپیوندند و موج دوستی را پر تلاطم کنند.

شروع زیبای بهار تعلم و تربیت در کنار جشن عاطفه ها نشات گرفته از وجود مهربان دانش آموزانی است که دستان کوچک اما پرسخاوتشان را به سمت هم سالان و هم کلاس های خود به مهر و دوستی دراز کرده اند تا در دنیای پاک کودکی شانه به شانه برای اعتلای سرزمین خود با علم اندوزی و تعلیم و تربیت کوشا باشند.

در این میان علاوه بر حضور خانواده ها خیران بسیاری نیز برای آغاز پربار سال تحصیلی جدید تلاش می کنند تا هیچ فرزندی در زمان بازگشایی مدارس به دلیل نداشتن کیف و کتاب از تحصیل باز نماند و تمام موسسات و مراکز نیکوکاری با تلاش و جدیت بسیار در این ایام عزم خود را برای تامین مایحتاج دانش آموزان جزم کرده اند.

هر چه به زمان بازگشایی مدارس نزدیک تر می شویم حرکات خودجوش مردمی و راه اندازی پویش ها نیز با شور و حرارت بیشتری دنبال می شود و حتی گروه های خانوادگی و فامیلی و جمع های دوستانه نیز تلاش می کنند در شادی دانش آموزان سنگ تمام بگذارند و مهری پر مهر را نظاره گر باشند.

این روزها تمام پدران و مادران این سرزمین در گوشه ذهن خود به دانش آموزانی فکر می کنند که نباید فراموش شوند چراکه همه دانش آموزان فرزندان این سرزمین هستند.

سمیرا آزادی مادری که به همراه دختر هشت ساله اش در حال خرید لوازم تحریر است می گوید در شرایط کنونی اقتصادی باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که بتوانیم با کمکی هرچند کوچک تمام دانش آموزان را برای حضور در مدارس آماده کنیم.

وی افزود: تامین مایحتاج سال تحصیلی برای برخی خانواده ها با چند دانش آموز سنگین است و اکنون بیش از هر موقعی خانواده ها باید در کنار همدیگر باشیم تا فرزندانمان با خیالی آسوده در کلاس های درس حاضر شوند.

پدر بزرگی نیز که به همراه نوه اش برای خرید نوشت افزار در فروشگاه حاضر است می گوید: خداوند مهربان است و مهربانی را دوست دارد و خوشحال کردن فرزندان نیز وظیفه همه ما است بنابراین باید همانطور که برای فرزندان خود تلاش می کنیم تمام دانش آموزان را به یاد داشته باشیم.

حمید میرزایی معتقد است: اگر به خوبی اطراف خود را ببینیم در میان همسایه ها و اطرافیان دانش آموزانی را خواهیم دید که نیازمند همراهی و همدلی ما هستند و ما موظفیم دستان کوچک آنها را به مهربانی در دست خود نگه داریم.

جشن عاطفه ها، برافروختن چراغ همدلی در بهار تعلیم و تربیت

راه اندازی ۲۵۰ پایگاه جشن عاطفه ها در لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: ۲۵۰ پایگاه ثابت و سیار در مراکز نیکوکاری، دفاتر کمیته امداد و میادین شهرهای استان به منظور برگزاری جشن عاطفه ها راه اندازی شده است.

جلال شیخ پور بیان کرد: جشن عاطفه‌ها امسال با شعار "مشق همدلی" برگزار می شود و در این راستا ۲۲ شهریورماه پایگاه های جمع آوری کمک های مردم در اماکن عمومی و میادین شهر و ۲۳ شهریور در مصلی های نماز جمعه سراسر استان فعال شد.

وی با اشاره به اینکه روز هفتم مهرماه زنگ عاطفه ها در مدارس استان نواخته خواهد شد اظهار داشت: در مجموع ۲۵۰ پایگاه شامل مراکز نیکوکاری، دفاتر کمیته امداد و میادین شهرها در سطح استان آماده دریافت کمک های مردمی هستند.

وی با اشاره به اینکه جشن عاطفه ها تا هفتم مهر ماه در سطح استان ادامه دارد افزود: هم استانی ها می توانند به صورت الکترونیکی با استفاده از کد دستوری #۰۶۶*۸۸۷۷* و یا واریز وجوه به کارت بانکی به شماره ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۹۵ بصورت غیر حضوری کمک های خود را اهدا کنند.

شیخ پور گفت: حدود ۳۷ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که با برنامه ریزهای انجام شده امسال قرار است به همه آنها نوشت افزار اهدا شود.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۵۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده اند اضافه کرد: جهت تامین یک بسته تحصیلی کامل برای هر دانش آموز و تامین ۱۰۰ درصدی مبلغ موردنیاز، حمایت سایر خیران و نیکوکاران در استان ضروری است.

وی تصریح کرد: علاوه بر کمیته امداد، نهادهای دیگری نظیر بهزیستی و موسسات خیریه نیز برای دریافت کمک مردمی به دانش آموزان نیازمند فعالیت دارند که انتظار می رود با توجه به این حجم از همراهی خیران و مردم، امسال شاهد خوشحالی همه کودکان نیازمند در کلاس های درس باشیم.

همچنین سازمان بهزیستی نیز همانند سال های گذشته با برگزاری یک پویش به استقبال ماه مهر رفته و پویش «همه حاضر» از ۲۱ شهریور با هدف تامین لوازم تحریر دانش آموزان تحت پوشش آغاز به کار کرده است.

جشن عاطفه ها، برافروختن چراغ همدلی در بهار تعلیم و تربیت

تامین لوازم التحریر برای دانش آموزان محلات حاشیه ای

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: پویش تهیه لوازم تحریر برای دانش آموزان محلات حاشیه ای با طرح ۲۰۲۰ در دستور کار قرار گرفته و در این راستا پویش هایی در سطح استان اجرایی شده است.

همایون عمودی زاده افزود: هشت محله حاشیه ای در قالب طرح ۲۰۲۰ در سطح استان در نظر گرفته و مابقی محلات نیز با هماهنگی های انجام شده به دیگر دستگاه های استان معرفی شده است که البته تامین مایحتاج دانش آموزان نیازمند همراهی تمام دستگاه ها و نهادهای اجرایی می باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته با ایجاد میز خدمت در راستای کمک به دانش‌آموزان کم برخوردار محله اسدآبادی خرم آباد مبلغ یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی به ۱۶۵ دانش آموز این منطقه اهدا شد.

عمودی زاده گفت: در این راستا امسال نیز با راه اندازی پویش "همه حاضر" مکاتبات و هماهنگی های لازم جهت استقبال از سال تحصیلی جدید و کمک به دانش آموزان نیازمند استان انجام شده است.

به گفته وی مردم خیر می توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۲۳* و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ به نام هدایای خاص مشارکت‌های مردمی نزد بانک مرکزی و یا از طریق درگاه اینترنتی mosharekat.behzisti.ir در این پویش شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha