همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: هزار و ۲۲۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راههای استان در نیمه نخست سال جاری شناسایی، برخورد قانونی و تخریب شد.

مهرداد آهکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت راه و شهرسازی ممنوع است. ️

وی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها به عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است، تاکید کرد: در این راستا با گشت زنی نسبت به شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز و دریافت دستور قضایی نسبت به توقف و رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی راه‌های استان همدان اقدام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان افزود: این اداره کل با هرگونه تجاوز به حریم راه ها، ریختن زباله و ساخت و ساز غیرمجاز در مجاور مسیرها به‌ شدت برخورد می کند.

آهکی از مردم استان خواست قبل از هرگونه اقدام در حریم راه‌ها و جلوگیری از متضرر شدن خود ابتدا با مراجعه به درگاه ملی مجوزها و ادارات راهداری نسبت به دریافت مجوزهای لازم اقدام کنند.

وی اظهار کرد: ۲ هزار مجوز عبور تاسیسات، ایجاد راه دسترسی و ساخت و ساز از طریق سامانه صدور مجوز حریم و درگاه ملی مجوزها در استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون صادر شده است.