بجنورد-ایرنا- رییس اداره طرح های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: طرح جامع فاروج پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و تایید در کمیته انطباق شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شد.

مرتضی پور جابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: افق طرح جامع شهر فاروج تا سال ۱۴۱۰ تعیین شده و محدوده شهر به ۲۹۰ هکتار افزایش و حریم شهر حدود ۶۵۵ هکتار به تصویب رسید.

وی افزود: محدوده قبلی شهر فاروج ۲۴۸ هکتار بود و با افزایش ۴۲ هکتاری امکان توافق با مالکین و بازگشایی امتداد کمربندی شمالی شهر برای شهرداری میسر خواهد شد.

رییس اداره طرح های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: بر اساس این طرح جمعیت کنونی ۱۲ هزار و ۶۱ نفری فاروج به ۱۵ هزار و ۵۷۲ نفر افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بر همین اساس کاربری مسکونی و سایر کاربری خدماتی، پشتیبان و سکونت پیشنهاد شده است و از این تاریخ به بعد مستندات این طرح ملاک عمل شهرداری بوده و به شهروندان پاسخگو خواهد بود.

پورجابری تاکید کرد: جهات توسعه کل شهر، شبکه معابر اصلی شهر و ضوابط و مقررات شهرسازی ملاک عمل در صدور پروانه های ساختمانی مطابق بر مبنای مستندات ابلاغی این طرح صورت خواهد گرفت.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.