زنجان - ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در راستای سهولت دسترسی مردم زنجان به کتابخانه‌های عمومی، ۲ کتابخانه سهروردی و موسوی گلشهر زنجان روزهای جمعه تعطیل نیست و به عموم علاقه‌مندان خدمت رسانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضاخانی روز دوشنبه در جریان بازدید از کتابخانه موسوی گلشهر زنجان، افزود:این تصمیم و اقدام با توجه به اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی و ارج نهادن به درخواست اعضای کتابخانه‌های انجام شده است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها در روزهای جمعه زمان آزادتری برای گذران وقت با یکدیگر و مطالعه دارند، ادامه داد: روزهای جمعه فرصت مغتنمی برای تجربه لذتبخش خواندن و مطالعه در کنار خانواده است و در همین راستا پیرو بررسی ها تصمیم گرفته شد روزهای جمعه ۲ کتابخانه مذکور در خدمت عموم مردم و فعال باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به عملیات باز طراحی کتابخانه سهروردی اشاره کرد و گفت: نوسازی کتابخانه های عمومی و افزایش زیرساخت‌های مطالعه یکی از برنامه‌های مهم ماست که اقدامات قابل توجهی در این بخش در استان انجام شده و یا در دست انجام است.

وی به بازطراحی و بهسازی ۴۲ کتابخانه در استان زنجان اشاره کرد و گفت:امروزه مساله بازطراحی کتابخانه‌های عمومی و توسعه و تجهیز این مراکز با فناوری‌ها و تجهیزات جدید، همچنین تولید محتوای راهبردی نو برای کتابخانه‌های نسل جدید در کنار فضاسازی جذاب و منطبق بر نیاز کاربران به یک ضرورت در حوزه کتابخانه‌های عمومی تبدیل شده است.

کتابخانه سهروردی در خیابان سعدی وسط و کتابخانه سید افضل موسوی نیز در منطقه گلشهر شهر زنجان واقع شده است.

حدود ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است.