۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85591666
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتابخانه‌های عمومی، گسترده‌ترین شبکه فرهنگی کشور است

زنجان - ایرنا -مدیرکل امور فرهنگی و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: این نهاد، گسترده‌ترین شبکه فرهنگی کشور است و باید از این ظرفیت به بهترین نحو برای تحقق سیاست‌ها و رسالت‌های فرهنگی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ محمدرضا اسفاری روز دوشنبه در جلسه رابطین فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، افزود: شبکه کتابخانه های عمومی بعد از مدارس و مساجد، گسترده‌ترین شبکه فرهنگی در سراسر کشور است و کتابخانه ها، خدمت رسانی در حوزه کتاب، کتابخوانی، فعالیت‌های ترویجی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و اطلاع رسانی را پیگیری و اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به توسعه حوزه کتابخانه ها بعد از انقلاب اسلامی،‌گفت: تعداد کتابخانه ها از حدود ۳۰۰ باب به سه هزار و ۸۰۰ باب بعد از انقلاب رسید و براساس برنامه هفتم توسعه برای دسترسی به فضای کتابخانه ای و ایجاد عدالت فرهنگی، گسترش شبکه کتابخانه ها باید همچنان استمرار یابد.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه نگاه اصلی نهاد براین است که فعالیت صحیح کتابدار و رابط فرهنگی باعث به ثمر نشستن تصمیمات نهاد خواهد شد، اظهار داشت: مسئولیت راهبری فرهنگی کتابخانه‌ها در استان‌ها با رابطان فرهنگی شهرستان‌هاست.

وی اضافه کرد: یک شخصیت فرهنگی به‌ویژه رابط فرهنگی باید دارای ویژگی‌های شخصیتی مانند اخلاق نیکو، عدالت‌محور و مرتب و منظم باشد تا بتواند تأثیرگذار باشد.

اسفاری افزود: رابطان فرهنگی سعی کنند با تبیین هنرمندانه، همکاران کتابدار را در جهت فعالیت برای جشنواره رضوی توجیه کنند چون نیت اصلی برگزاری جشنواره رضوی گسترش فرهنگ اهل‌بیت (ع) است.

اسفاری افزود: نیت ما از برگزاری تمامی جشنواره‌ها مطرح‌ شدن نهاد کتابخانه‌های عمومی و همچنین بیشتر شناخته‌ شدن کتابخانه‌هاست.

در ادامه این نشست، رابطان فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به بیان مسائل و نکات مدنظر خود پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha