بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۲۰۴ مشترک جدید در شهرها و روستاهای استان با بهره‌مندی از آب شرب سالم و بهداشتی در نیمه نخست امسال زیر پوشش این شرکت قرار گرفتند.

رضا عطایی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون ۳۸۳ هزار مشترک آب و فاضلاب در خراسان‌شمالی از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند.

وی با بیان انشعابات فرسوده و غیرمجاز، فرسودگی شبکه ها و کنتورهای خراب از عوامل هدر رفت آب است، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان در تلاش است تا با شناسایی بهترین تولیدات لوله و اتصالات و بکارگیری استادکاران ماهر و بازرسی های مداوم، نصب انشعابات با رعایت قواعد استاندارد شود.

عطایی ادامه داد: انشعابات غیرمجاز نیز از مهم‌ترین معضلاتی است که علاوه بر دامن‌زدن به تشدید کم‌آبی‌ها، حقوق مشترکان قانونمند را پایمال و مشکلات تامین آب را نیز دو چندان می‌ کند به گونه ای که شناسایی این انشعابات در دستورکار آب و فاضلاب استان است.

وی با اشاره به سمپاشی ۱۷ هزار منهول (آدم رو) در خراسان شمالی، گفت: حدود ۴۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب استان نیمه نخست امسال سم پاشی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: این اقدام با هدف امحای حشرات موذی، افزایش سطح بهداشت عمومی و رضایت شهروندان انجام شده است.

عطایی یادآور شد: طول خطوط اصلی و فرعی شبکه جمع آوری فاضلاب در خراسان شمالی نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر است و تعداد حدود ۱۰۰ هزار مشترک فاضلاب در چهار شهر بجنورد، اسفراین، آشخانه و شیروان زیر پوشش این شرکت قرار دارند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است.