۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85620569
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۶ هزار مشترک جدید به شبکه آب خراسان‌شمالی افزوده شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۲۰۴ مشترک جدید در شهرها و روستاهای استان با بهره‌مندی از آب شرب سالم و بهداشتی در نیمه نخست امسال زیر پوشش این شرکت قرار گرفتند.

رضا عطایی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون ۳۸۳ هزار مشترک آب و فاضلاب در خراسان‌شمالی از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند.

وی با بیان انشعابات فرسوده و غیرمجاز، فرسودگی شبکه ها و کنتورهای خراب از عوامل هدر رفت آب است، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان در تلاش است تا با شناسایی بهترین تولیدات لوله و اتصالات و بکارگیری استادکاران ماهر و بازرسی های مداوم، نصب انشعابات با رعایت قواعد استاندارد شود.

عطایی ادامه داد: انشعابات غیرمجاز نیز از مهم‌ترین معضلاتی است که علاوه بر دامن‌زدن به تشدید کم‌آبی‌ها، حقوق مشترکان قانونمند را پایمال و مشکلات تامین آب را نیز دو چندان می‌ کند به گونه ای که شناسایی این انشعابات در دستورکار آب و فاضلاب استان است.

وی با اشاره به سمپاشی ۱۷ هزار منهول (آدم رو) در خراسان شمالی، گفت: حدود ۴۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب استان نیمه نخست امسال سم پاشی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: این اقدام با هدف امحای حشرات موذی، افزایش سطح بهداشت عمومی و رضایت شهروندان انجام شده است.

عطایی یادآور شد: طول خطوط اصلی و فرعی شبکه جمع آوری فاضلاب در خراسان شمالی نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر است و تعداد حدود ۱۰۰ هزار مشترک فاضلاب در چهار شهر بجنورد، اسفراین، آشخانه و شیروان زیر پوشش این شرکت قرار دارند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha