تهران-ایرنا- سفیر یمن در تهران با بیان اینکه ما به فلسطینیان می‌گوییم که در این مسیر در کنار شما خواهیم ماند، گفت: عملیات طوفان الاقصی تلاشی بزرگ برای احیا و زنده نگه داشتن آرمان فلسطین است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، ابراهیم‌ محمد الدیلمی سفیر یمن امروز دوشنبه ۱۶ مهرماه در هفتمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله پرچمدار جبهه مقاومت و شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهارداشت: ما در این کنفرانس با کودکان و نوجوانان فلسطینی اعلام همبستگی می‌کنیم، ما می‌بینیم که ده‌ها هزار نفر از نوجوانان فلسطینی و لبنانی توسط رژیم صهیونیستی و حامیان آنها از جمله آمریکا شهید می‌شوند و این ننگ بزرگی برای مستکبران و کافران به حساب می‌آید که علیه این کودکان و نوجوانان این جنایات را مرتکب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما در اولین سالگرد هفتم اکتبر سال روز عملیات طوفان الاقصی هستیم گفت: این عملیات بزرگ مورد حمایت تمام جبهه مقاومت در منطقه است و تمام گروه‌های مقاومت در منطقه گفتند که فلسطینی‌ها در این عرصه تنها نیستند. این عملیات تلاشی بزرگ برای احیا و زنده نگه داشتن آرمان فلسطین است به خصوص در آن زمان که درها به این سمت بسته شده بود.

سفیر یمن در ایران تصریح کرد: در آن ایام برخی کشورها می‌خواستند با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کنند که با عملیات طوفان الاقصی این اتفاق نیفتاد. شهادت بزرگان مقاومت در منطقه از جمله شهید اسماعیل هنیه و شهید سید حسن نصرالله و دیگران نه تنها منجر به توقف مقاومت نمی‌شود بلکه تا رسیدن به هدف نهایی این راه ادامه دارد.

الدیلمی تصریح کرد: به امید خدا ما تا آخر در این مسیر هستیم و به فلسطینیان می‌گوییم که ما در کنار شما خواهیم ماند، رژیم صهیونیستی در همه عرصه‌ها چه در غزه و چه در لبنان تلاش می‌کند تا با جنایت‌های خود مقاومت را متوقف کند، اما نمی‌تواند.

وی افزود: به برادران خود در جمهوری اسلامی ایران می‌گویم که ما قسم می‌خوریم به خداوند و خون‌های پاک شهدا که در این مسیر در کنار همه رزمندگان و مجاهدین مقاومت هستیم و تا تحقق پیروزی کامل به امید خدا در این مسیر هستیم و هدف نهایی ما ریشه کن کردن رژیم جنایتکار صهیونیستی است.

سفیر یمن در ایران در پایان خاطرنشان کرد: ما کشورهای جهان اسلام باید در میان خود متحد باشیم آنچنان که خداوند هم به ما گفته است «شما پیروز هستید و در این مسیر ثابت قدم باشید».

به گزارش ایرنا، هفتمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله پرچمدار جبهه مقاومت و شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بعدزاظهر امروز (دوشنبه) در محل سالن اجلاس سران آغاز شد.