تهران-ایرنا- عالم عراقی با بیان اینکه باید یک حرکت گسترده از سوی مسلمان‌ها علیه رژیم اسراییل انجام شود و همه باید تلاش کنیم که موشک‌ها را روانه سرزمین‌های اشغالی کنیم، گفت: گنبد آهنین صهیونیست‌ها یک گنبد شیشه‌ای و کارتونی بیش نیست.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، حجت الاسلام سید هاشم حیدری از علمای برجسته عراق امروز دوشنبه ۱۶ مهرماه در هفتمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله پرچمدار جبهه مقاومت و شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهارداشت: نبرد میان حق و باطل امروز ۱ نبرد بسیار شدید و یک آزمایش بسیار سختی برای همه مسلمانان، علما ملت‌ها و دولت‌ها است و در این امتحان الهی هر کس باید نقش خودش را ایفا کند و مسئولیتی را که بر دوشش است بپذیرد.

وی گفت: سکوت، آرامش و عدم اظهار نظر انسان را از مسئولیت سنگینی که بر دوشش است رها نمی‌کند و همه ملت‌ها باید بر دولت‌های خود فشار آورند تا آنها از نظر اخلاقی تلاش کنند و ظلمی که امروز بر مردم فلسطین و لبنان روا شده است را از بین ببرند. وای به حال ملت‌ها، حاکمیت‌ها و دولت‌هایی که در آن منطقه هستند و در برابر جنایت‌های اسرائیل سکوت کرده‌اند.

این عالم عراقی افزود: لعنت الهی شامل کسانی خواهد بود که به دنبال عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها هستند، آنها حتماً مزدوران اسرائیل هستند. در میدان اسلامی همه ما باید احساس مسئولیت کنیم و هر کس باید در این راستا مقابله و تلاش کند که یاور امام حسین (ع) باشد.

حیدری بیان کرد: امروز گریه‌ها و اشک‌هایی که برای شهید سید حسن نصرالله ریخته شده باید تبدیل به یک حرکت شدید مسلمان‌ها علیه اسراییل شود و همه باید تلاش کنیم که موشک‌ها را روانه سرزمین‌های اشغالی کنیم. برخی از کشورهای عربی متاسفانه علیه لبنان و غزه تبانی کردند و همدست دشمنان شدند که اینها بخش از جبهه اسرائیل را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ما چنین دولت‌ها و رژیم‌هایی را باید در منطقه رسوا کنیم. منظور ما تمام کشورهای اسلامی در منطقه است که امروز باید احساس مسئولیت کنند و در کنار مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و لبنان قرار بگیرند نه آنکه در کناری نظاره‌گر جنایت‌های دشمن باشند. آیا برخی از کشورهای مسلمان شرم نمی‌کنند که می‌بینند در سایه سکوت آنها ملت فلسطین زیر تهاجم شدید دشمن صهیونیستی قرار گرفته است؟

این عالم عراقی گفت: گنبد آهنین اسرائیل یک گنبد شیشه‌ای و کارتونی بیش نیست، اگر ما می‌خواهیم از این وضعیتی که داریم نجات پیدا کنیم باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و به قرآن خدا پناه ببریم و وقتی شرایط و عرصه بر ما تنگ می‌شود باید به خداوند بزرگ پناه ببریم.

حیدری تصریح کرد: اگر رژیم اشغالگر امروز در صدد ویرانگری در لبنان غزه و ضاحیه است این حق مقاومت است که زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی را با خاک یکسان کنند و این حق حزب الله و حماسه است که دست به چنین اقداماتی بزنند. امروز در شرایط بسیار حساسی به سر می‌بریم و باید بتوانیم این شرایط را به نفع مقاومت و مسلمانان تغییر دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه هر مسلمان، جنبش مقاومت و هر کشوری که آزاده هست این است که از مقاومت لبنان و غزه دفاع کند و همانطور که ولی امر مسلمین آیت الله خامنه‌ای اشاره کردند ما نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده عمل می‌کنیم. ما باید سنجیده گام‌های خودمان را برداریم تا بتوانیم شاهد پیروزی مستضعفین در جهان باشیم.