شیراز - ایرنا - به مناسبت هفته بزرگداشت حافظ شیرازی، بازدید از آرامگاه این غزلسرای بلند آوازه فارسی از هفدهم مهرما تا ۲۰ مهرماه رایگان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در جمع خبرنگاران، گفت: به پیشنهاد استاندار فارس و موافقت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به مناسبت گرامیداشت هفته حافظ ،بازدید از این مکان تا زادروز حافظ برای مردم رایگان است.

محمد ثابت‌اقلیدی افزود: در هفته فرهنگی هنری حافظ، برنامه‌هایی فاخر برای بزرگداشت این شاعر بزرگ پارسی‌گوی برپا شده و شب‌های حافظیه از ۱۳ مهرماه میزبان اجرای تئاتر فاخر " لسان‌الغیب" بود که در قالب نمایش وموسیقی به اجرای زندگی‌نامه حافظ پرداخت.

وی ادامه داد: فضای آرامگاه حافظ برای برگزاری مراسم ویژه یاد روز و برپایی محفل انس با قرآن و برنامه شعرخوانی و مشاعره در حال آماده‌سازی است و طی روزهای گذشته نیز میزبان ورک شاپ های تذهیب بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس آرامگاه حافظ از آثار عکاسان حوزه رسانه‌ای از دیگر برنامه‌های فاخر فرهنگی هنری حافظ است که در آرامگاه برپا می‌شود.

ثابت اقلیدی اظهار کرد: هفته بزرگداشت حافظ فرصتی مناسب برای شناخت ونشر هر چه بیش‌تر افکار و اندیشه‌های ناب این شاعر و عارف نامی به جهان وجهانیان است.

وی ادامه داد: برگزاری سلسله نشست‌های ادبی در شیراز و برخی نقاط کشور نیز این فرصت را برای هم اندیشی ادبا، فرهیختگان و اساتید ادب فارسی بوجود می آورد تا از منظری نو به اندیشه های ناب این شاعر گرانمایه پرداخته و اندیشه های این عارف و شاعر نامی را به جهان بشریت عرضه کنند.

به گزارش ایرنا، شامگاه ۱۹ مهر ماه آرامگاه حافظ شیراز میزبان آیین بزرگداشت این شاعر فارسی است و بیست مهر نیز اساتیدی از هفت استان کشور به سخنرانی علمی با موضوع حافظ در گستره جغرافیایی ایران می‌پردازند.

هفته فرهنگی هنری حافظ شیرازی از ۱۳ مهر ماه آغاز شده و تا جمعه بیشتم مهر ادامه دارد.