۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۲۵
کد خبر: 85622076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلبوم موسیقی " خلوت نشین" در آرامگاه حافظ رونمایی شد+ فیلم

شیراز - ایرنا - آلبوم موسیقی دستگاهی هنرمندان فارس با عنوان " خلوت نشین" در ادامه برنامه‌های هفته فرهنگی هنری حافظ شیرازی، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آلبوم موسیقی "خلوت نشین" شامل قطعاتی از اشعار حافظ شیرازی بوده که در دستگاه‌های مختلف موسیقی از سوی آهنگسازان و خوانندگان شیرازی اجرا شده است.

سهند شکرزاده، کاوه پیمان، علیرضا صدیقی نسب، محمد ذاکرحسینی و محمد رضا زاده آهنگسازان و علی زند وکیلی، امیر زارع، محمد رضازاده، محمد ذاکرحسینی و مهدی بذرافشان خوانندگان آلبوم خلوت نشین هستند.

این آلبوم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تولید شده و به رایگان در اختیار عموم هنردوستان و حافظ دوستان قرار گرفته است.

اجرای هفته فرهنگی هنری حافظ را به هنرمندان سپردیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شامگاه سه شنبه در آیین رونمایی از خلوت نشین، گفت: سال گذشته که دبیرخانه هفته فرهنگی هنری حافظ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شکل گرفت، تمرکز را بر این گذاشتیم تا خود دست به اقدامی خاص نزنیم، در سطح ستاد باقی بمانیم و صف را به هنرمندان بسپاریم.

حمیدرضا قانعی افزود: از هنرمندان خواستیم تا هر چه دارند برای مشاهیر شهر خود به میدان بیاورند و عمده تولیداتی که در این هفته از آنها رونمایی کردیم از جمله بازی رومیزی و آلبوم موسیقی اثر هنرمندان شیراز ی بود.

وی یادآور شد: تئاتر لسان‌الغیب نیز از سوی یک گروه حرفه‌ای از تهران در جوار آرامگاه حافظ اجرا شد که بسیار هم مورد استقبال مردم قرار گرفت.

قانعی اظهار کرد: رسالت دستگاه فرهنگی همین است که زمینه سازی، و بسترسازی کند و شرایط را فراهم سازد تا هنرمندان فعالیت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: هنرمندان خودشان راه را می‌شناسند و می‌دانند چگونه کار را به پیش ببرند.

حافظ موسیقیدانی خوش صدا

مجید اسکندری حافظ پژوه و مدرس مرکز حافظ شناسی در این آیین به یکی دیگر از ابعاد شخصیت حافظ شیراز پرداخت و گفت: گمان می‌کنید حافظ تنها مفسر قرآن، شاعر، ستاره شناس و شطرنج باز بوده در حالی که او موسیقی دان نیز بوده است.

او با اشاره به پژوهشی از استاد باستانی پاریزی، ادامه داد: شمس‌الدین محمد تنها به سبب حفظ و تفسیر قرآن لقب حافظ را نگرفته است بلکه در آن دوران فردی که ردیفهای موسیقی را در حافظه داشت نیز حافظ لقب می‌گرفت.

در پایان این آیین از آهنگسازان و خوانندگان آلبوم خلوت نشین تجلیل و قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha