اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: بخشی‌نگری برخی دستگاه‌های استان باعث کم‌شدن مطالعه و پژوهش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اتکای دستگاه‌ها به ارائه عملکرد است که به بیشترشدن آسیب‌اجتماعی در جامعه منجر می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر حسینی محراب چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت خانواده در سرسرای اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: باید مسائلی همچون اعتیاد، افزایش طلاق و یا افزایش تعداد زندانیان استان توسط دستگاه‌های متولی کنترل شوند.

وی ادامه داد: برای کنترل آسیب‌های اجتماعی باید راهکار علمی ارائه شود و دانشگاهیان و رسانه ها و انجمن ها باید برای حل مسائل اجتماعی راهکارهای علمی ارائه دهند.

حسینی محراب مساجد را مکان بسیار مناسبی برای آموزش مهارت های زندگی و کاهش آسیب اجتماعی دانست و ادامه داد: اگر کارهای فرهنگی و دینی از مدارس آغاز نشوند دانش آموزان ممکن است در خطر اقدام به آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.

استاندار خوزستان افزود: باید به گونه‌ای فرهنگ سازی شود که افراد موفق سایر افراد و اطرافیان خود را نیز هدایت کنند و نوعی شبکه سازی در جامعه برای گسترش رفتار مناسب ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام معاون دادگستری خوزستان ۱۰ آسیب اجتماعی شاخص کشور در استان وجود دارد.