تکدی‌گری یکی از آسیب‌های جدی جامعه است/ متولیان حمایت از کودکان با جدیت ورود کنند

اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه چهره نامناسب برخی شهرهای کشور، نگران کننده است گفت: تکدی‌گری یکی از آسیب‌های جدی در جامعه است که باید برای رفع این معضل تمامی دستگاه‌های متولی به صورت جدی ورود کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد روز دوشنبه در اولین همایش استانی کودکان در معرض مخاطره، در تالار مهتاب اهواز اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی یکی از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است و به هر میزان به این مهم نزدیک شویم، مشکلات جامعه نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: افزایش آمار طلاق، ایجاد مشکل در زمینه ازدواج آسان جوانان و وضعیت اشتغال و بسیاری از از چالش‌های جامعه ناشی از فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: خانواده‌های بد سرپرست مشکلات زیادی دارند و جامعه اسلامی در قبال این مسائل، مسئولیت‌هایی دارد که هر مجموعه ای باید به تعهدات خود به خوبی عمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: تعامل دستگاه‌های متولی در خصوص حل مسائل خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست، باعث اجرای صحیح برنامه‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون زنان بی‌سرپرست قدرتمندی در جامعه وجود دارند که به مراتب از دورانی که در کنار همسر بودند، قوی تر کار می کند اما با این وجود نیازمند حمایت هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول باید به صورت مستمر جلساتی را با اعضای دستگاه‌های متولی برگزار کنند؛ دفتر نماینده ولی فقیه در استان آماده میزبانی از جلسات مستمر با بهزیستی و سایر دستگاه‌ها است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های مختلف، استانداری، فرمانداری‌ها، امامان جماعت، اساتید دانشگاه، معلمان باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

تکدی‌گری یکی از آسیب‌های جدی جامعه است/ متولیان حمایت از کودکان با جدیت ورود کنند

فعالیت ۱۷ مرکز شبانه‌روزی خدماتی ویژه کودکان کار و خیابانی در خوزستان

همچنین مدیرکل بهزیستی خوزستان‌ گفت: حدود ۱۴ گروه از کودکان در معرض آسیب و مخاطره هستند که دو گروه کودکان کار و خیابان هستند که بیشتر از سایرین دیده شده و مورد توجه قرار می گیرند.

مهران کریمیان افزود: اگرچه کودکان کار و کودکان خیابانی دو مقوله جدا از هم هستند اما هر دو گروه در معرض آسیب و خطر هستند.

وی ادامه داد: در خصوص این کودکان دو مرجع و سند بالادستی در کشور وجود دارد که نشان می دهد در کشور ما و قانون اساسی ایران اسلامی موضوع کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان‌ بیان کرد: آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اگرچه مصوبه چندین سال پیش بود اما در سال ۱۴۰۰ به صورت جدی به دستگاه‌ها ابلاغ شد و ماده ۶ این مصوبه، تکالیف تمامی دستگاه ها را مشخص کرده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های عملیاتی سازمان بهزیستی برای حمایت از کودکان کار و خیابانی است که با کمک موسسات خیریه و مراکز غیر دولتی انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر ۱۷ مرکز شبانه‌روزی خدمات به کودکان کار و خیابانی، ۱۲ مرکز شبانه روزی برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در اهواز، بهبهان، شوش و بهبهان فعال است.

وی ادامه داد: همچنین مرکز شیرخوارگاه دولتی در منطقه سپیدار اهواز با ۳۳ کودک یکی از مراکز مهم با امکانات و تجهیزات مناسب جهت حمایت از کودکان بی سرپرست است.

تکدی‌گری یکی از آسیب‌های جدی جامعه است/ متولیان حمایت از کودکان با جدیت ورود کنند

کریمیان گفت: اکنون از ۱۷ مرکز استان، چهار مرکز برای خدمت به کودکان خیابانی فعالیت می‌کنند که ۲ مرکز از این تعداد فعالیت ویژه‌تری داشته که ظرفیت پذیرش ۲۴۰ کودک در روز را دارند.

وی اظهار کرد: در ۲ مرکز شبانه‌روزی استان نیز از ابتدای امسال تاکنون ۶۶ کودک خیابانی ساماندهی شده و زمینه بازگشت به خانواده و مدرسه برای این کودکان فراهم شده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: ۵۲ کودک نیز با کمک قوه قضاییه و دادستانی و مرکز شوق زندگی به عنوان فرزندخوانده تحویل خانواده‌ها شدند و سال گذشته نیز ۷۴ کودک به فرزندخواندگی خانواده ها در استان، پذیرفته شدند.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات موثر دیگر نیز راه اندازی مرکز شوق زندگی است که با هدف ساماندهی کودکان آسیب دیده و در معرض مخاطره ایجاد شده و تاکنون اقدامات موثری صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، اولین همایش استانی کودکان در معرض مخاطره روز سه شنبه با حضور محسن کرمانی معاون اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی، حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان ، خلفیان دادستان مرکز خوزستان، شهاوند معاون استاندار خوزستان،جمعی از مدیران دستگاه‌ها و شرکت‌های استان و خانواده بهزیستی استان در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha