اصفهان - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اعلام کرد: صادرات محصولات گلخانه‌ای این استان به خارج از کشور در ۶ ماه نخست سال‌جاری، ۴۰ میلیون دلار ارزآوری داشت.

احمدرضا رئیسزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فلفل دلمه‌ای رنگی، گوجه فرنگی و بادنجان در مجموع به میزان ۴٠ هزار تن، محصولات گلخانه‌ای صادراتی این استان بوده است.

وی اضافه کرد: روسیه و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مقاصد محصولات مورد اشاره هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: حدود ۱۵۰ میلیون تن محصولات گلخانه‌ای شامل گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای، توت فرنگی و انواع سبزیجات برگی در فصول بهار و تابستان امسال در استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود پنج درصد بیشتر است.

رئیس‌زاده تصریح کرد: در صورت حمایت بیشتر و تخصیص تسهیلات به تولیدکنندگان برای احداث گلخانه‌های جدید می‌توان میزان تولید و صادرات این محصولات را افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: این صنعت با توجه به کمبود منابع آبی از روش‌های مناسب برای تغییر الگوی کشت به شمار می‌رود لذا توجه بیش از گذشته به توسعه آن ضروری است.

به گزارش ایرنا، مساحت گلخانه‌های اصفهان سه هزار و ۵٠ هکتار و این صنعت در شهرستان‌های دهاقان، فلاورجان، مبارکه و تیران و کرون بیش از سایر مناطق استان فعال است.

اصفهان از پیشتازان صنعت کشاورزی ایران با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی(معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور) محسوب می‌شود.