رشت - ایرنا - با انجام هفته ششم رقابتهای فوتبال لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور جام آزادگان، نمایندگان گیلان ۲ تساوی کسب کردند که این تساوی‌ها باعث صعود ۲ پله‌ای داماش و سقوط شهرداری آستارا به انتهای جدول رده‌بندی شد.

به گزارش ایرنا، در هفته ششم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک کشور، تیم داماش گیلان در یک دیدار خانگی مقایل پارس جنوبی جم به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت و تیم شهرداری بندرآستارا نیز در یک دیدار خارج از خانه مقابل تیم مس سونگون به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت.

داماشی ها که در ۲ بازی قبلی خارج از خانه خود به یک پیروزی و یک تساوی دست یافته و چند پله در جدول رده بندی صعود کرده بودند، در دیدار خانگی خود موفق به شکست تیم پارس جنوبی جم نشدند تا همچنان طرفداران این تیم حسرت پیروزی خانگی در لیگ کنونی را داشته باشند.

تیم فوتبال داماش که در هفته چهارم و در یک بازی خارج از خانه طعم شیرین پیروزی را چشیده بودند، در هفته ششم برای کسب نخستین پیروزی خانگی خود مقابل تیم پارس جنوبی جم قرار گرفتند اما در نهایت در این بازی به نتیجه مساوی رضایت دادند.

فرار داماش از قعرنشینی، شهرداری آستارا همچنان در انتهای جدول

تیم فوتبال داماش مقابل پارس جنوبی جم متوقف شد

این نماینده گیلان در دیدار مقابل پارس جنوبی جم به خصوص در نیمه دوم نتوانست بازی قابل قبولی را به نمایش بگذارد و گرچه در لحظات پایانی نیمه نخست و از روی نقطه پنالتی به گل برتری دست یافت، اما در نیمه دوم دروازه این تیم باز شد تا داماشی‌ها از نخستین پیروزی خانگی خود محروم شوند.

این در حالی است که طرفداران داماش انتظار داشتند تا این تیم در این دیدار خانگی و با حمایت هوادارانش یک بازی تماشاگرپسند و هجومی را به نمایش بگذارد اما در نهایت این تیم موفق به این امر نشد و مقابل حریفش به نتیجه مساوی دست یافت تا یک تساوی خانگی دیگر در کارنامه‌اش ثبت شود.

با توجه به کسب نتیجه قابل قبول داماش در هفته‌های چهارم و پنجم، طرفداران این تیم منتظر پیروزی داماش در دیدار خانگی خود مقابل پارس جنوبی جم بودند اما این تیم نشان داد که هنوز از شرایط ایده آل بدنی و کار تاکتیکی مناسب، فاصله دارد.

حمید درخشان سرمربی تیم فوتبال داماش در پایان هفته سوم و پس از کسب نتیجه مساوی خانگی مقابل بعثت کرمانشاه وعده داده بود که با گذشت زمان این تیم هماهنگ‌تر خواهد شد و شرایط بدنی بازیکنان مطلوب‌تر خواهد شد و نتایج بهتری را به خصوص در دیدارهای خانگی کسب خواهد کرد.

با توجه به این امر و کسب نتیجه قابل قبول داماش در هفته‌های چهارم و پنجم، طرفداران این تیم منتظر پیروزی داماش در دیدار خانگی خود مقابل پارس جنوبی جم بودند اما این تیم نشان داد که هنوز از شرایط ایده آل بدنی و کارهای تاکتیکی مناسب، فاصله دارد.

این تساوی باعث شد که تیم فوتبال داماش گیلان با کسب همین یک امتیاز خانگی، ۲ پله در جدول رده‌بندی صعود داشته باشد زیرا سایر تیمهایی که بالاتر از داماش قرار داشتند در هفته ششم متحمل شکست شدند تا این تیم با همین یک امتیاز نیز در جدول رده‌بندی صعود ۲ پله‌ای داشته باشد.

البته حمید درخشان و سایر اعضای کادرفنی تیم فوتبال داماش در پایان دیدار این تیم مقابل پارس جنوبی جم در نشست خبری حضور نیافتند زیرا خبرنگاران نیز همانند طرفداران این تیم از نحوه بازی داماش گله‌مند بودند و به همین دلیل هیچ یک از اعضای کادرفنی داماش در نشست خبری پس از بازی حضور نیافتند.

اما تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان در هفته ششم این مسابقات در یک بازی خارج از خانه مقابل تیم مس سونگون به تنیجه مساوی یک بر یک دست یافت که البته این نتیجه مساوی برای این تیم خوشایند نبود زیرا در پایان هفته ششم، شهرداری بندرآستارا به قعر جدول سقوط کرد.

این نماینده گیلان که حال و روز خوشی در رقابتهای لیگ دسته یک کشور فصل جاری ندارد، برابر مس سونگون به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت تا از ۶ بازی انجام داده، ۲ تساوی و چهار شکست کسب کند و یکی از گزینه‌های سقوط از این لیگ در همین ابتدای این رقابتها باشد.

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا در دیدار خارج از خانه موفق به متوف کردن حریفش شد و با کسب نتیجه مساوی یک امتیاز کسب کرد، اما سایر تیمهای انتهای جدولی نتایج بهتری را کسب کردند و به همین دلیل این تیم یک پله دیگر در جدول سقوط و در انتهای این جدول قرار گرفت.

به هر حال شرایط کنونی تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا به هیچ وجه مناسب نیست و اگر این روند همچنان ادامه یابد، بی‌شک این تیم از هم اینک یکی از گزینه‌های اصلی و جدی سقوط از لیگ دسته یک کشور بشمار می‌رود.

به هر حال شرایط کنونی تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا به هیچ وجه مناسب نیست و اگر این روند همچنان ادامه یابد، بی‌شک این تیم از هم اینک یکی از گزینه‌های اصلی و جدی سقوط از لیگ دسته یک کشور بشمار می‌رود

با این وجود مسئولان ورزش و فوتبال گیلان و همچنین مسئولان این باشگاه باید شرایطی را فراهم کنند تا این تیم بدون دغدغه رقابتها را ادامه دهد و با کسب نتایج مطلوب، از تیمهای انتهای جدولی فاصله گیرد.

البته هم اینک در ابتدای مسابقات لیگ دسته یک کشور قرار داریم اما عدم کسب نتایج مطلوب در ابتدای لیگ توسط شهرداری آستارا می تواند از لحاظ روحی تاثیر منفی بر بازیکنان داشته باشد و از سوی دیگر در هفته‌های پایانی این تیم حسرت امتیازهای از دست رفته ابتدای لیگ را خواهد خورد.

گرچه تیم فوتبال داماش گیلان در جدول رده بندی ۲ پله صعود کرد و شهرداری بندرآستارا نیز در یک بازی خارج از خانه به نتیجه مساوی دست یافت اما به طور حتم این نتایج برای طرفداران آنان راضی کننده نبود زیرا تیم داماش فرصت کسب نخستین پیروزی خانگی خود را از دست داد و تیم شهرداری بندرآستارا هم به انتهای جدول رده‌بندی سقوط کرد.

در هفته هفتم رقابتهای فوتبال لیگ دسته یک کشور نیز، تیم شهرداری بندرآستارا باید در یک دیدار خانگی مقابل شهرداری نوشهر قرار گیرد و تیم داماش نیز باید در یک بازی خارج از خانه رو در روی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران قرار گیرد.

تا پایان هفته ششم رقابتهای فوتبال لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور جام آزادگان که با حضور ۱۸ تیم پیگیری می شود، تیم داماش با کسب هفت امتیاز در رتبه یازدهم و تیم شهرداری بندرآستارا نیز با کسب ۲ امتیاز در انتهای جدول رده‌بندی قرار دارند.