بوشهر- ایرنا- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به صید پشه آئدس در شهرستان دیر ، چهارمین شهرستان این استان آلوده به این پشه شد.

قاسم برجویی فرد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیش از این، پشه آئدس در شهرستان های عسلویه، کنگان ، جم و دشتستان صید شده بود .

وی افزود: بدلیل همجواری شهرستان دیر با شهرستان های کنگان و عسلویه آلوده شدن این شهرستان به پشه آئدس قابل پیش بینی بود بر همین اساس اقدام های نظام مراقبتی برای مقابله با آن انجام شده بود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: باتوجه به بارش های پائیزی در استان بوشهر به تازگی پشه ائدس در یکی از اقامتگاههای شرکت های صنعتی واقع در شهرستان دیر صید شد.

برجوی فرد ادامه داد: باتوجه به استقرار شرکت‌های صنعتی در جنوب استان بوشهر و آلوده بودن هر چهار شهرستان جنوبی به این پشه و افزایش بارش بارندگی در ماههای اخیر ضرورت دقت مسولان اجرایی و نفتی برای انجام برنامه های پیشگیری را دوچندان کرده است.

وی تصریح کرد: هم اینک شمار بیماران تب دانگی در استان هرمزگان افزایش یافته است که این امر نیازمند توجه جدی تر برای جلوگیری از شیوع این بیماری است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیمار جدید تب دنگی در استان بوشهر شناسایی نشده و هر چهار بیمار قبلی نیز پس دریافت خدمات درمانی از بیمارستان مرخص و بهبود یافته اند.

برجویی تصریح کرد: نخستین اقدام برای مقابله ، نظام مراقبتی و پیشگیری از آلودگی پشه آئدس ، پاک سازی مناطق با همکاری مسوولان است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه حداکثر قدرت مسافت پروازی پشه آئدس ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر است باید اطراف بیمارستان ها بعنوان یک اولویت و ضرورت با همکاری مسوولان از پسماند ، فاضلاب و آب های راکد پاک سازی شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود:مشارکت گروه های مردمی و تخصیص بودجه توسط دهیاری ها و شهرداری‌ها برای افزایش سواد سلامت مردم نقش مهمی در پیشگیری از گسترش پشه آئدس دارد.