بهسازی محیط مهم‌ترین اصل در کنترل پشه مهاجم آئدس است

بوشهر- ایرنا - معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به اینکه بهسازی محیط مهم‌ترین اصل در کنترل پشه مهاجم آئدس است تحقق این مهم نیازمند مشارکت بین بخشی است.

به گزارش ایرنا ، محمدمهدی خواجه ئیان روز چهارشنبه در نشست با رئیس و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان اظهار کرد: تداوم بازدیدهای محیطی و ارتقا شاخص بهسازی و پاک‌سازی محیط، راه‌اندازی کانون‌های سلامت در محلات و تدوین برنامه عملیاتی، تقویت جذب داوطلبین و سفیران سلامت و تقویت نیرو برای کنترل پشه آئدس ضروری است.

وی افزود: برنامه کنترل پشه آئدس فرصتی جهت ارزیابی فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه بهداشت است و با مشارکت مسئولین، سازمان‌ها و مردم، مسیر پیش رو هموار می‌شود.

خواجه ئیان یادآور شد: اقدامات انجام‌شده در راستای برنامه کنترل آئدس و تب دنگ در شهرستان کنگان رضایت‌بخش است که باید اجرای این فعالیت‌ها تداوم داشته باشد.

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: هم اینک پشه آئدس در شهرستان های عسلویه، کنگان ، دشتستان و جم صید شده بود .

وی تصریح کرد: بیمار جدید تب دنگی در استان بوشهر شناسایی نشده و چهار بیمار قبلی نیز پس دریافت خدمات درمانی از بیمارستان مرخص شده اند.

فاطمه آهو خوش رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز در خصوص اقدامات انجام‌شده واحدهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان و عملکرد برنامه کنترل آئدس واحدهای سلامت محیط و کار، آموزش و ارتقا سلامت، بیماری‌های واگیر در طی ماه‌های گذشته مطالبی را ارائه کرد.

در این نشست چالش‌ها و نیازها بررسی و برای هماهنگی اجرای برنامه مراقبت و پیشگیری از پشه آئدس بحث و گفت‌وگو پرداخته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha