اهواز - ایرنا - زعیم حوزه های علمیه خوزستان گفت: بانو دباغ در تمامی ابعاد یک بانوی کامل اسلامی و الگویی بی نظیر برای همه نسل‌ها است.

به گزارش ایرنا آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری روز دوشنبه در همایش زن تراز انقلاب بزرگداشت بانوی مجاهد مرضیه حدیدچی دباغ که در اهواز برگزار شد بیان کرد: خانم دباغ بسیار فاضل، انقلابی و عاقل بود که در دوران قبل از انقلاب به اجبار در  لبنان و سوریه زندگی می‌کرد و سپس به یاران امام خمینی (ره) در فرانسه ملحق شد.

وی افزود: خانم دباغ انسانی مسئولیت‌پذیر بود و در مبارزات انقلاب و پیشبرد انقلاب اسلامی نقش مهم و برجسته‌ای داشت.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان مبارز بودن، مجاهده بودن و تابع مرجع و رهبری بودن را از ویژگی‌های خانم دباغ از نظر یک جوان انقلابی دانست و گفت: با توجه به ویژگی‌های منحصر به‌ فردی که در ابعاد شخصی و اجتماعی این بانو بود باید به بهترین نحو به جوانان معرفی شود.

وی افزود: این زن شجاع جزو مبارزانی بود که در مسیر مقاومت استقامت کرد و همواره در کنار امام راحل بود.

خانم دباغ نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشت

همچنین مجید منادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: معرفی چهره‌های برجسته انقلابی به ویژه بانوان اثرگذار در انقلاب اسلامی از جمله خانم دباغ که از یاران امام (ره) بود بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه خانم دباغ نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشت افزود: این بانوی بزرگوار به عنوان صفیر انقلاب اسلامی و از جانب امام به کشور شوروی رفت و اقدامات موثری انجام داد.

منادی گفت: این میزان حضور برجسته یک بانوی انقلابی و مسلمان در میادین مختلف که مقام معظم رهبری از وی به عنوان الگوی سوم زن مسلمان یاد کردند، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با حضور پژوهشگران، طلاب، دانشجویان، اهل قلم و رسانه نسبت به برگزاری این گونه همایش‌ها، اقدام کرد تا جوان ما بداند که در تاریخ کشورش چه چهره‌هایی وجود داشته و سراغ الگوهای غیرواقعی نروند.

بر اساس این گزارش مرضیه حدیدچی که با نام طاهره دباغ نیز شناخته می‌شود، نخستین و تنها فرمانده زن سپاه بود که در زمان حکومت پهلوی زندانی ساواک و در دوران تبعید امام خمینی(ره) در پاریس محافظ شخصی خانواده ایشان شد.

مرحومه دباغ پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷، از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران بود و سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را هم در کارنامه خود داشت.

وی۲۷ آبان ماه سال ۹۵ پس از گذراندن دوره‌ بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دارفانی را وداع گفت.