۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85499495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: زندگی نامه خانم دباغ به عنوان زن انقلابی در مدارس تدریس شود

ایرنا _ همدان_ استاندار همدان گفت: معرفی شخصیت و بخشی از زندگی‌نامه خانم دباغ در مقاطع مختلف دوران تحصیلی تدریس شود.

به گزارش ایرنا علیرضا قاسمی‌فرزاد روز چهارشنبه در ستاد بزرگداشت بانوی مبارز و انقلابی مرضیه حدیدچی(خواهر دباغ)، افزود: این بانوی انقلابی به عنوان شخصیت والا و در تراز انقلاب‌اسلامی و بانوی مبارز به بانوان و آحاد جامعه معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: همگان باید آگاهی دقیقی از رفتار شکنجه‌گران در زندان‌های طاغوت پیدا کنند تا بدانند خواهر دباغ در چه شرایطی از مبارزه علیه ظلم دست نکشید.

قاسمی فرزاد ادامه داد: خانم دباغ از عنفوان جوانی در مسیر انقلاب‌ و امام عظیم‌الشأن(ره) بود و در همین مسیر رحلت کرد.

استاندار همدان یادآور شد: بازخوانی تاریخ جهت آگاهی از هزینه‌هایی که برای به ثمر رسیدن انقلاب‌اسلامی پرداخت شد، ضروری است تا شخصیت والایی مانند خواهر دباغ به نحو احسن به عنوان الگوی سوم زن مسلمان معرفی شود.

وی تاکید کرد: کمیته فرهنگی باید با تهیه‌ و تدوین فیلم و پویانمایی از زندگی پرتجربه خانم دباغ که نقش‌های خود را به عنوان مادر، همسر، فعال اجتماعی و سیاسی به بهترین شکل ایفا کرد، ایشان را به عنوان یک الگوی صحیح به جامعه معرفی کند.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مناسبتی باید با رویکرد مردمی انجام شده و مردم در بطن این مراسمات حضور داشته باشند.

استاندار همدان بیان کرد: پارک‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌ها در مانایی نام و شخصیت والای خانم دباغ تاثیرگذار است.

مرضیه حدیدچی (دباغ) از مبارزان پیشگام انقلاب اسلامی ۲۷ آبان ماه سال ۹۵ پس از گذراندن دوره‌ بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دارفانی را وداع گفت.

دباغ پس از هجرت امام به پاریس در سال۱۳۵۷ به خیل یاران ایشان پیوست و به خاطر دوره های نظامی که دیده بود محافظت بیت امام (ره) را به عهده گرفت و لحظاتی گرانمایه را برای خود رقم زد.

مرضیه حدیدچی در خارج از کشور با عناوین خواهر دباغ، خواهر زینت احمدی نیلی و خواهر طاهره شناخته می شد و اکنون عنوان طاهره دباغ برای او به یادگار مانده است.

مرحومه مرضیه دباغ پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کشور بازگشت و در بسیاری از امور شامل فرماندهی سپاه همدان (غرب کشور) قرارگرفت.

وی در این مسیر پرفراز و نشیب به مسوولیت زندانهای زنان تهران درآمد و فرماندهی بسیج خواهران را عهده دار شد همچنین سه دوره نماینده مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی بود.

علاوه بر این وی در دانشگاه علم و صنعت ایران و مدرسه عالی شهید مطهری به تدریس پرداخته است و قائم مقام جمعیت زنان جمهوری اسلامی بوده است.

او مفتخر شد یکی از سه سفیر حضرت امام (ره) برای ابلاغ نامه تاریخی به گورباچف رییس جمهور اتحادیه جماهیر شوروی باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha