همت والای بانوان اصلی ترین عامل حضور رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس بود

ارومیه- ایرنا- فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت:  اگر همت والا و بی‌نظیر بانوان ایران اسلامی نبود، شاهد حضور بی‌شمار رزمندگان با دل مطمئن در جبهه‌های دوران دفاع مقدس نبودیم.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم محمد حسین رجبی روز دوشنبه در همایش" روایت رستگاری فاتحان مهر و ایثار" که برای گرامیداشت رفعت شهیدی مادر شهید والامقام مهدی امینی و مرضیه دباغ از بانوان تاثیرگذار دوران دفاع مقدس افزود: مرضیه دباغ و رفعت شهیدی نمادی از زنان خستگی ناپذیر بودند.

وی اضافه کرد: بانوان ایثارگر پایه‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش مستحکم ساختند پس باید آنها را به نسل جوان کشورمان معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: یاد و نام ارزشمند شهیدان همواره در این روزها به مناسبت هفته دفاع مقدس مورد توجه قرار می‌گیرد که در این میان نام و یاد بانوان شهیده بیش از هر زمان دیگری درخشان‌تر است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با مرور تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: اگر عظمت انقلاب را در روزهای تکوین و تدوین نهضت امام و پیروزی انقلاب بررسی کنیم، خواهیم دید نقش تمامی آحاد جامعه در این فرآیند به وضوح نمایان است،به طوری که مقاومت مردم ایران در برابر دشمنان و استکبار جهانی، عامل کلیدی این پیروزی محسوب می‌شود.

وی به شخصیت‌های برجسته‌ای مانند رفعت شهیدی مادر شهید امینی اشاره کرد و افزود: این زنان با فداکاری‌های خود نه‌تنها در جبهه‌های حق علیه باطل تحول ایجاد کردند، بلکه پایه‌های انقلاب و نظام اسلامی را بیش از هر زمان دیگری مستحکم‌تر ساختند.

سردار رجبی بر لزوم اهتمام برای یادآوری و بزرگداشت نام شهیدان تاکید کرد و گفت: از این طریق خواهیم توانست روحیه مقاومت و ایستادگی را در نسل‌های جدید تقویت کنیم، زیرا نسل جوان باید با آموزه‌های شهدا به صورت روشن آشنا شود و از آن‌ها درس‌های ارزشمندی چون ایستادگی، فداکاری و عشق به وطن را بیاموزد.

وی به اهمیت استفاده از تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: این تجربیات می‌تواند در امید بخشیدن به جامعه و ایجاد انگیزه‌ تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و فرزندان ما بتوانند آینده‌ای روشن و عاری از چالش‌های موجود را برای خود و جامعه پیرامون ترسیم کنند.

وی گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا در تلاش هستند تا از هر طریقی که می‌توانند وحدت و انسجام ما را کمرنگ کنند، اما پیروی از راه شهیدان و درس گرفتن از گذشته می‌تواند ما را در مسیر صحیح قرار دهد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به این که نقش زنان، مادران و خواهران در دفاع مقدس بی بدیل بود، گفت: همانند این حماسه را امروز در جبهه مقاومت می‌بینیم که چگونه مردان و زنان دوشادوش یکدیگر مقتدرانه در برابر استکبار ایستاده اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: خانواده معظم شهدا و ایثارگران امروز باید با کار زینبی راه شهدا را ادامه دهند و بر جهاد تبیین تاکید داشته باشند.

جمشید محمدزاده همرزم شهید مهدی امینی هم در این همایش به بیان خاطراتی از این شهید گرانقدر پرداخت.

در این آیین از خانواده معظم شهدا قدردانی و تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، همایش روایت رستگاری از سری برنامه های هفته دفاع مقدس آذربایجان غربی است.

آذربایجان غربی ۶۸۴ زن شهیده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha