پردیس - ایرنا - فرماندار شهرستان پردیس اعلام کرد: به مناسبت هفته فرهنگی در فاز ۳ شهر پردیس جنب پارک پردیسان ۵۲ غرفه ظرفیت فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی، شهدا و دفاع مقدس، محیط زیست، روستایی و عشایری شهرستان را به نمایش می گذارند.

به گزارش ایرنا، محسن قضاتلو روز سه شنبه در این با ره به خبرنگاران گفت: هفته فرهنگی شهرستان با شعار (پردیس نماد همبستگی فرهنگها ) برگزار می شود و در این نمایشگاه در حوزه صنایع دستی و وامهای خود اشتغالی با حضور نمایندگانی از اداره کار، تعاون و رفاه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور دارند و پاسخگوی مراجعان هستند.

وی ادامه داد: خدماتی که دستگاههای خدمات رسان انجام می دهند طی گزارشی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

فرماندار پردیس با اشاره به برنامه های هفته فرهنگی خاطرنشان کرد: هر شب برنامه های متنوع و مفرح، ورزشی و آموزشی خواهیم داشت تا شهروندان طی بازدید از برنامه های ارائه شده توسط غرفه ها داران در موضوعات مختلف استفاده کنند.

قضاتلو افزود: برنامه پیاده روی خانوادگی را در چند روز گذشته برگزار کردیم و بازدید دانش آموزان از روستای کرشت و سایر روستاهای شهرستان ، بازدید دانش آموزان مدارس از موزه ها روستا و برنامه های در خصوص معرفی شهرستان با هدف تقویت حس تعلق مکانی و هویت شهری در شهرستان پردیس برگزار می شود.

وی اظهار داشت: از شهروندان ساکن در بخش های جاجرود، بومهن و بخش مرکزی پردیس و سایر شهروندان دعوت می شود که در این نمایشگاه حضور یافته و از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

این مسئول گفت: بخش ویژه سیاه چادر با حضور عشایر برای معرفی زندگی روستایی با پخت نان، معرفی پوشش مردان، زنان و کودکان دختر و پسر عشایر در طی برگزاری نمایشگاه فعال است.

ارائه دستاوردهای روستایی بخش مرکزی با قدمت ۳۰۰ ساله در نمایشگاه فرهنگی

بخشدار مرکزی پردیس نیز ضمن تبریک آغاز هفته فرهنگی گفت: روستاهای بخش مرکزی اصطلک، کرشت، واصفجان و باغکمش با قدمتی ۳۰۰ ساله دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.

بابک رهنما اظهار داشت: این نمایشگاه در ۲ بخش توانمندی های شهری و چگونه پردیس، پردیس شد، برگزار می شود.

وی افزود: توانمندی های روستا در حوزه فرش بافی،گلیم بافی، جاجیم بافی، پخت نان به روش سنتی، ارائه محصولات و سوغات روستا، ارائه میوه های باغات بخش مرکزی، برپایی دو سیاه چادر بزرگ و کره گیری با مشک توسط عشایر بخشی از فعالیت غرفه های بخش مرکزی پردیس است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.