اراک - ایرنا - مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش و پرورش در ۷۰۰ منطقه کشور برگزار می‌شود که نماد مشارکتی است که این مهم برکسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هادی عابدی» عصر سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک، افزود: شورای آموزش و پرورش با هدف تحقق مشارکت در حوزه‌های مختلف با بهره‌گیری از منابع دستگاه‌ها، نهادهای دولتی و غیردولتی، تمرکززدایی، تسهیل در فرآیندهای اجرایی، حضور و نظارت مردم و خیرین در فرآیندهای تعلیم و تربیت و ایجاد منابع مالی پایدار سال ۱۳۷۲ تصویب شد.

وی بیان کرد: مصوبات و پیگیری شوراهای آموزش و پرورش منجر به بهبود فضای کلاس درس دانش‌آموزان و در نهایت بازدهی هر چه بیشتر برنامه‌های آموزشی شده است.

مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت: در شوراهای آموزش و پرورش فقط به موضوعات سخت افزاری و نرم افزاری توجه نشده بلکه سایر موارد هم مورد توجه بوده است.

عابدی افزود: بازنگری در قانون شوراهای آموزش و پرورش آغاز شده که اصلاح و بازنگری آن نتایج بهتری برای مجموعه آموزش و پرورش به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: این شورا پیگیر مصوبات است و تاثیر آن در کلاس درس قابل مشاهده است و یکی از نتایج برگزاری شورای‌های آموزش و پرورش این است که آموزش و پرورش استان مرکزی، در درآمد اختصاصی، رتبه کشوری را کسب کرده است.

مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وظایف‌ و اهمیت دفتر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: شوراهای آموزش‌وپرورش به‌عنوان حلقه اتصال بین دولت و ملت در صدد فراهم ساختن زمینه و رشد و نقش‌آفرینی مردم، خیرین و نهادهای انقلابی و مذهبی در آموزش‌وپرورش در استان‌ها است.