۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۳
کد خبر: 85557372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۹۷ نفر بازمانده از تحصیل در استان مرکزی شناسایی شد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی تاکید کرد: ۵۹۷ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شد که اداره کل آموزش و پرورش وظیفه دارد مقدمات بازگرداندن به محیط آموزشی آنها را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌ الائمه» روز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان اراک افزود: هر چند تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با توجه به جمعبت ۲۶۰ هزار نفری دانش‌آموزان استان زیاد نیست اما با توجه به اهمیت اهمیت موضوع باید برنامه‌ریزی برای کمک به تحصیل آنان مورد توجه قرار گیرد.
استاندار مرکزی گفت: شماری از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شامل افرادی هستند که یا فوت کرده، مهاجرت داشته و یا معلول محسوب می‌شوند.
مخلص‌الائمه افزود: باید از ظرفیت کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت برای کمک به آموزش و پرورش برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان در استان استفاده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم در این نشست گفت: یک هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز سال گذشته مراجعه برای ثبت نام در مدارس استان نداشته‌اند که از این تعداد ۸۰۰ نفر شناسایی شدند که به علت فوت، مهاجرت و معلولیت امکان تحصیل نداشته و ۵۰۰ نفر هم هنوز شناسی نشده‌اند که تا پایان شهریور ماه امسال شناسایی می‌شوند.
«حسین مولوی» افزود: ۱۵۰ نفر از این تعداد به عنوان تارک از تحصیل در آمار اداره کل آموزش و پرورش استان ثبت شده‌اند.
وی درباره ثبت کتاب درسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید نیز اضافه کرد: استان مرکزی در ثبت کتاب درسی، استان پنجم کشور معرفی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به ارزیابی معلمان اشاره کرد و گفت: ارزیابی۹۵۰ معلم در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که از این تعداد تاکنون ۳۵۰ نفر جذب شدند.
مولوی افزود: برای ارزیابی معلمان در بخش آماده سازی ساختمان و تهیه غذا ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه صرف شد که وزارت آموزش و پرورش هشت میلیارد ریال از این رقم را پرداخت کرده است.
وی بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید یک هزار و ۲۰۰ نفر از معلمان متقاضی نقل و انتقال بودند که ۶۰۰ مورد انتقال به خارج استان و ۵۰۰ نفر هم به داخل استان جذب شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: خلق درآمد، از کار ویژه‌های این اداره کل بوده و در این راستا ۳۰۰ درصد درآمد اختصاصی استان رشد داشته که رتبه دوم در جهش درآمد را در سطح ملی استان مرکزی به خود اختصاص داده است.
مولوی افزود: در فروش ماشین‌های اسقاطی نیز ۱۱۰ خودرو جمع آوری، ۷۹ دستگاه اسقاط، ۳۷ دستگاه به فروش رفته و ۱۰ دستگاه خریداری شده است.
وی بیان کرد : همچنین ۱۵ تا ۲۰ دستگاه خودرو جدید خریداری می‌شود تا در مناطق محروم استان بکارگیری شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم در این نشست گفت: یک میلیارد ریال ۱۰۰ سال گذشته برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به استان مرکزی تخصیص داده شد.
زهرا صالحی نیا افزود: فقر مالی، فرهنگی، بد سرپرستی سرپرست خانوار، طلاق، دلایل اعتقادی و باور به عدم حضور فرزند در مدرسه از دلایل بازماندگان از تحصیل به شمار می‌رود.

۲۶۰ هزار دانش‌آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha