شهرکردـ ایرنا- واحدهای تولیدی نمونه چهارمحال و بختیاری در بخش استاندارد در ۲ سطح ملی و استانی روز چهارشنبه همزمان با گرامیداشت روز استاندارد در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه در همایش روز جهانی استاندارد به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد گفت: ارتقای کیفیت تولیدات ملی باعث رقابت‌پذیری محصولات در بازارهای جهانی می‌شود.

غلامعلی حیدری تاکید کرد: مشارکت مردم در حوزه استانداردسازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به لزوم تبیین مزیت‌های استاندارد برای قشرهای مختلف مردم افزود: تولیدکنندگان باید نسبت به رعایت ضوابط، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های استاندارد اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مشارکت مردمی برای تقویت تمامی موارد مرتبط با استاندارد درگیر هستند.

محمد کاظم منزوی به لزوم هم‌اندیشی برای تدوین استانداردهای جدید با تشکل‌های بخش خصوصی اشاره و تاکید کرد: از سال گذشته اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری در بخش تنظیم بازار و اقدام مشترک در حوزه بازرسی از دستگاه‌های اجرایی و مراکز ارائه خدمات خاص وارده شده و اکنون یک دستگاه نظارتی است.

وی بهره‌مندی از نظرات مردم در تدوین استانداردها را ضروری دانست و افزود: استاندارد فرش چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از مجموع ۲۹ واحد برگزیده ملی در حوزه استاندارد کشور ۲ واحد مربوط به این استان است.

مهدی پژوهش تاکید کرد: همچنین از بین ۷۱ واحد برگزیده استانی سه واحد مربوط به چهارمحال و بختیاری است.

وی عامل کسب موفقیت در حوزه استاندارد در چهارمحال و بختیاری را وجود مدیران خلاق در واحدهای تولیدی دانست و افزود: در سال‌های اخیر اختیارات مدیران کنترل کیفی در واحدهای تولیدی استان افزایش پیدا کرده و انجمن صنفی مدیران کنترل کیفی در استان راه‌اندازی شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: رعایت بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه استاندارد در این واحدها به افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی منجر می‌شود.

شهرام زارع فارسانی افزود: رعایت استاندارد در واحدهای تولیدی باعث افزایش نظم، بهبود کیفیت محصولات و تسهیل صادرات محصولات می‌شود.

زارع تصریح کرد: پیشنهاد شده است انجمن صنفی مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی در زیرمجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری تشکیل شود تا بتوان از فعالان این حوزه حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، در این همایش واحدهای تولیدی خوراک آبزیان فرادانه و شیرخشک نوزاد پگاه به‌عنوان واحد نمونه ملی در حوزه استاندارد و واحدهای تولیدی سیمان شهرکرد، فولاد تاراز و ورق خودرو نیز به‌عنوان واحد تولیدی برگزیده استانی در حوزه استاندارد تجلیل شدند.