اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری خواستار توسعه گردشگری استان‌های زاگرس‌نشین شد

شهرکرد- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: راهکارهای توسعه گردشگری بین استان‌های زاگرس‌نشین کشور به‌ویژه چهارمحال و بختیاری و کردستان ارائه و بررسی شد و بر توسعه همکاری گردشگری این استانها تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام زارع فارسانی روز یکشنبه در سیزدهمین کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری که با حضور ربیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کردستان برگزار شد تاکید کرد: همراهی و تعامل مدیران دولت سیزدهم با بخش خصوصی در این استان مطلوب بود و امید است این تعامل در دولت چهاردهم ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: کمیسیون گردشگری و کسب‌کارهای وابسته اتاق بازرگانی استان یکی از قوی‌ترین و فعال‌ترین کمیسیون‌های این اتاق است.

زارع به بودجه تخصیص یافته فصلی به کمیسیون‌ها و انجمن‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: فصل دوم این بودجه به‌زودی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری در حوزه بیمه هنرمندان یادآور شد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد آمادگی دارد تا در نشستی با سازمان تامین‌اجتماعی استان رفع کند.

زارع اظهار داشت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری برای تقویت حوزه گردشگری و ایجاد رونق در این بخش‌ آمادگی همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کردستان را دارد.

رییس کمیته گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پی‌گیری جدی مصوبه‌های مرتبط با کمیته‌ها و انجمن‌های زیرمجموعه این کمیسیون در دستور کار قرار دارد.

اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری خواستار توسعه گردشگری استان‌های زاگرس‌نشین شد
سید سعید فیاضی بروجنی تاکید کرد: تمامی کمیته‌ها و انجمن‌های زیرمجموعه کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری موظفند نسبت به عضوگیری از تمامی نقاط استان پدر حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اقدام لازم را انجام دهند.

وی افزود: در این راستا تشکیل و فعال شدن کمیته‌های گردشگری سلامت و تولید محتوای معرفی جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری تسریع شود.

فیاضی تصریح کرد: همچنین پیشنهاد می‌شود از کمیسیون‌های گردشگری و کسب‌کارهای وابسته اتاق بازرگانی سایر استان‌ها برای حضور در چهارمحال و بختیاری و برگزاری نشست‌های تخصصی با اعضای این کمیسیون‌ها دعوت شود.

مشاور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برنامه‌ریزی برای افزایش جذب گردشگران خارجی در استان به افزایش اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منطقه کمک می‌کند.

اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری خواستار توسعه گردشگری استان‌های زاگرس‌نشین شد
مسعود آگشته تاکید کرد: در این راستا دومین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین ۲۴ تا ۳۰ شهریورماه سال‌جاری به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی افزود: مناسبت‌های فرهنگی مشترکی بین چهارمحال و بختیاری و کردستان وجود دارد که از این ظرفیت می‌توان برای رونق حوزه گردشگری بهره‌گیری کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان هم‌اکنون ۵۲ طرح میراثی و گردشگری فعال دارد.

اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری خواستار توسعه گردشگری استان‌های زاگرس‌نشین شد
علیرضا جیلان تصریح کرد: پی‌گیری و عملیاتی کردن مصوبه‌های مربوط به حوزه گردشگری در ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در بهره‌مندی از تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی جزو سه استان برتر کشور است که این مهم یک جاذبه گردشگری بی‌نظیر به شمار می‌رود.

فرماندار شهرکرد نیز گفت: چهارمحال و بختیاری و کردستان به‌ویژه در شهرهای شهرکرد و سنندج اشتراک‌های سرمایه‌گذاری فراوانی به‌ویژه در حوزه گردشگری دارند.

اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری خواستار توسعه گردشگری استان‌های زاگرس‌نشین شد
بهادر عبدالغنی اصلاح برخی قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری را نیازمند بروزرسانی اعلام و تاکید کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی در بخش‌های مختلف مرتبط با سرمایه‌گذاری ضروری است.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود نشست‌های کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌صورت شهرستانی و با حضور فرمانداران برگزار شود تا بتوان برخی مشکلات حوزه گردشگری را سریع‌تر رفع کرد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شرایط اقلیمی و فرهنگی مشترک این استان با کردستان در رونق گردشگری سلامت تاثیرگذار است.

اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری خواستار توسعه گردشگری استان‌های زاگرس‌نشین شد
ابراهیم رئیسی نافچی تصریح کرد: کارگروه تصویرسازی از استان‌های زاگرس‌نشین برای توسعه گردشگری به‌ویژه در حوزه گردشگری سلامت تشکیل و فعال شود.

وی یادآور شد: انتقال تجربه‌های موفق گردشگری بین استان‌های چهارمحال و بختیاری و کردستان به تسریع در روند توسعه همه‌جانبه بام ایران کمک می‌کند.

رئیسی اظهار داشت: میهمان‌نوازی مهم‌ترین و بهترین جاذبه گردشگری چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود و یکی از بهترین شاخص‌ها برای افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری خواستار توسعه گردشگری استان‌های زاگرس‌نشین شد
علی‌اکبر عبدالملکی رییس اتاق بازرگانی کردستان نیز تاکید کرد: مشترکات بسیاری بین دو استان کردستان و چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری وجود دارد که براساس آن می‌توان همکاری‌ها را در این حوزه افزایش داد.
وی با اشاره به تجربه‌های مدیران بخش خصوصی در مدیریت بخش‌های مختلف افزود: تعداد نیروهای شاغل در واحدهای تولیدی بالا است، به‌همین علت مدیران بخش خصوصی تجربه‌های مدیریتی بالایی دارند و می‌توانند بخش دولتی را در زمینه‌های مختلف کمک کنند.

عبدالملکی به لزوم خواهرخواندگی بین استان‌های زاگرس‌نشین اشاره و تصریح کرد: می‌توان تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین را از طریق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مطرح و مطالبه کرد.

وی یادآور شد: باید از ظرفیت رسانه‌ها در معرفی نقاط گردشگری بهره‌گیری و مستندهای کوتاه و روایت‌های شیوا از پتانسیل‌های استان به زبان‌های مختلف تولید و منتشر شود.

مشاور عالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کردستان نیز گفت: بزرگ‌ترین کمک برای تسریع در روند توسعه چهارمحال و بختیاری این است که صنعت گردشگری طرح پیشران توسعه این استان باشد.

اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری خواستار توسعه گردشگری استان‌های زاگرس‌نشین شد
ستار کیان‌پور رفع دغدغه بیکاری چهارمحال و بختیاری را نیازمند توجه به حوزه گردشگری اعلام و تاکید کرد: ایجاد تلویزیون گردشگری اینترنتی در این استان با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد یکی مهم‌ترین نیازهای حوزه گردشگری در بام ایران است.

وی افزود: تدوین اطلس رویدادهای گردشگری چهارمحال و بختیاری می‌تواند به افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی در نقاط مختلف استان کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۸۰۰ جاذبه گردشگری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha