زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: سهم ورزش این استان از کشور آنگونه که باید، مطلوب نیست بنابراین مولفه های ورزشی آن باید ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی شامگاه چهارشنبه در آیین نکوداشت سه پیشکسوت استان افزود: باید اقدامات زیرساختی و تجهیزاتی در حوزه ورزش استان بیش از پیش صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به کارهای انجام شده در مدت سه سال گذشته اظهار داشت: بیشتر کارهای زیرساختی در حوزه ورزش انجام گرفته که یکی از حوزه ها تکمیل استخرهای نیمه کاره بوده است.

استاندار زنجان به آخرین وضعیت احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر زنجان نیز اشاره کرد و گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زیرساختی برای توسعه رشته فوتبال و دو و میدانی و احداث آن بر عهده شرکت ساخت و تجهیز اماکن ورزشی بود اما آنگونه که باید، پیشرفت نداشت.

افشارچی با بیان اینکه با اقدامات انجام گرفته به ویژه در دولت سیزدهم ساخت این پروژه از ملی به استانی و به یک پیمانکار بومی سپرده شد اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر ۶ ماه طول کشید تا این پروژه از ملی به استانی محول شود.

وی اظهار داشت: این ورزشگاه نیاز به مقاوم سازی داشت که با سپردن به پیمانکار بومی روند بهتری گرفته و در حد استانداردهای بسیار بالایی ساخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال نیز به دنبال تکمیل این ورزشگاه ۱۵ هزار نفری است که امیدواریم با بهره‌برداری نهایی شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

افشارچی همچنین اضافه کرد: باید بیش از پیش به بزرگان شهر احترام بگذاریم تا فعالیت های آنان ارزش گذاری و الگویی برای آیندگان شود.