اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: سردار شهید عباس نیلفروشان یکی از اسطوره‌های جبهه و جنگ ایران بود و از ابتدای دوران جوانی نقش ارزشمندی در لشکرهای امام حسین(ع) و نجف اشرف و شکل گیری محور مقاومت داشت.

مهدی جمالی‌نژاد روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری آیین باشکوه تشییع پیکر سردار شهید عباس نیلفروشان در اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سردار شهید نه‌تنها برای اصفهان بلکه برای کل کشور یکی از اسطوره‌های جبهه و جنگ محسوب می‌شود.
وی اظهار داشت: بسیاری از فرماندهان و مسوولان نظامی و انتظامی کشور، این شهید بزرگوار را بعنوان الگوی خود به حساب می‌آورند.
استاندار اصفهان تاکید کرد: این برای ما باعث افتخار است که همشهریان تاثیرگذاری در همه زمینه‌ها بویژه جبهه و جنگ و از جمله مقاومت داریم.
جمالی‌نژاد، شهید نیلفروشان را یکی از ارکان محور مقاومت توصیف کرد و گفت: مردم اصفهان همواره در تمام عرصه‌های جبهه و جنگ و موضوع‌های ملی، مذهبی و انقلابی پیشگام بوده و هستند.
وی گفت: با بررسی تاریخچه دفاع مقدس درمی‌یابیم که بیشتر شهدا و سرداران بزرگ و افراد تاثیرگذار در جنگ و جبهه اصفهانی بودند.
استاندار جدید اصفهان در عین حال اظهار امیدواری کرد که بعنوان یکی از مسوولان نظام جمهوری اسلامی بتواند به مردم این استان و کل کشور خدمت کند.

به گزارش ایرنا، پیکر سردار شهید نیلفروشان پس از تشییع بر دوش مردم و مسوولان در قطعه سرداران شهید در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

پیکر سردار شهید نیلفروشان، روز گذشته(چهارشنبه) ۲۵ مهرماه در مشهد مقدس تشییع و بدرقه شد.

مراسم وداع با این شهید والامقام نیز شامگاه گذشته از ساعت ۱۹ در امامزاده شاه میرحمزه در خیابان «سروش» اصفهان برگزار شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهر امسال به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی، محلات مسکونی محله «حاره حریک» در ضاحیه بیروت را بشدت و بصورت پیاپی بمباران کردند.

در این حملات تروریستی، مجاهدانی همچون سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار نیلفروشان به شهادت رسیدند.