تهران-ایرنا- عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شهید یحیی سنوار هم مرد «میدان» و هم مرد «دیپلماسی» بود،گفت: او در عملیات ۷ اکتبر علیه رژیم صهیونیستی نقش تاثیرگذاری داشت.

بهنام سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به شهادت شهید یحیی سنوار، گفت شهید یحیی سنوار از همان عنفوان جوانی در مبارزات علیه رژیم صهیونیستی حضوری فعال داشت.

وی با بیان اینکه شهید یحیی سنوار هم مرد میدان و هم مرد دیپلماسی بود، افزود: شهید سنوار علاوه بر اینکه یک رزمنده بود، به عنوان طراح عملیات‌های مختلف هم ایفای نقش می‌کرد.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: شهید سنوار یکی از افراد و اشخاص موثر در عملیات ۷ اکتبر علیه رژیم صهیونیستی بود و در طول سابقه مبارزاتی خود علیه این رژیم ضربات سنگینی را به آن وارد کرد.

سعیدی با بیان اینکه ۲۳ سال اسارت در ندان‌های رژیم صهیونیستی نه تنها از اراده یحیی سنوار برای مبارزه نکاست بلکه اراده او را برای مقابله و مبارزه با رژیم نامشروع صهیونیستی بیشتر کرد، گفت: با شهادت شهید سنوار، سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه هیچگاه عَلَم مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی بر زمین نمی‌ماند چرا که ده‌ها نصرالله هنیه و سنوار در صحنه حضور دارند و فعالیت مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.