اسلام‌آباد - ایرنا - شخصیت‌های سیاسی و مذهبی پاکستان درپی شهادت یحیی سنوار رئیس فقید دفتر سیاسی حماس با تاکید بر زنده تر شدن روح مقاومت برای آزادی بیت المقدس از چنگ اشغالگران صهیونیست گفتند: رژیم صهیونی و حامیانش بدانند که شهادت سنوار شکست قطعی آنان را در جنگ غزه رقم می زند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، حافظ نعیم الرحمان رهبر جماعت اسلامی پاکستان طی پیامی با تسلیت شهادت یحیی سنوار گفت: یک روح دیگر در میدان نبرد حق علیه باطل، با سربلندی به سوی پروردگار خود بازگشت.

وی افزود: پس از شهیدان شیخ احمد یاسمین و اسماعیل هنیه اکنون رژیم نامشروع اسرائیل دست به شهادت رئیس دیگر حماس یحیی سنوار زد درحالی که این شهید تا آخرین نفس‌های خود با شجاعت علیه اشغالگران جنگید.

حافظ نعیم الرحمان تاکید کرد: رژیم اسرائیل و حامیانش بدانند که شهادت سنوار و جانفشانی های رزمندگان بیت المقدس، مردم غزه را بیشتر به سمت پیروزی نزدیک می کند. ،

علامه سید جواد نقوی رئیس حوزه علمیه عروه الوثقی و جنبش بیداری امت مصطفی (ص) در لاهور نیز طی پیامی شهادت رئیس فقید دفتر سیاسی حماس را به جهان اسلام، مردم مظلوم فلسطین و حامیان جبهه مقاومت تسلیت گفت و تاکید کرد: بدون شک فداکاری چنین جان های عزیز شکست قطعی رژیم اشغالگر اسرائیل و حامیانش را رقم می زند.

وی در پیام خود افزود: جبهه مقاومت یک روح است و هرگز با چنین حوادث و ترورها نابود نخواهد شد. همچنان که صهیونیست‌ها از نام یحیی سنوار وحشت داشتند اما بدانند کابوس اصلی اشغالگران که از ۷ اکتبر (۲۰۲۳) آغاز شده به مقصد اصلی آن یعنی پیروزی رزمندگان قدس و مردم شجاع غزه خواهد رسید.

مجلس علمای مکتب اهل بیت (ع) پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای ترور شهید یحیی سنوار به دست رژیم صهیونیستی را محکوم و با ملت فلسطین و حامیان جبهه مقاومت ابراز همبستگی کرد.

در این بیانیه آمده است: یحیی سنوار یک مردم قهرمان و غیور بود که تمام زندگی پربرکت خود را صرف خدمت مردم غزه و رهبری نبرد رزمندگان جبهه مقاومت علیه دشمن صهیونیستی کرد.

این گروه مذهبی افزود که مردم پاکستان و حامیان جبهه مقاومت به دفاع از حقوق فلسطینیان و روشنگری علیه جنایات رژیم صهیونیستی در جامعه ادامه خواهند داد.

مشاهد حسین رئیس سابق کمیسیون امور دفاع مجلس سنای پاکستان نیز در پیامی با ادای احترام به شهید یحیی سنوار گفت: او یک بزرگ مرد شجاع و شهید مبارز در راه آزادی میهن اشغالی بود که ۲۳ سال حبس را برای فلسطین در زندان‌های اسرائیل تحمل کرد.  

این سناتور سابق پاکستان تاکید کرد: خون شهید سنوار و فداکاری وی هرگز به هدر نخواهد رفت.

مولانا فضل الرحمان، ‌ نماینده مجلس ملی پاکستان و رهبر جمعیت علمای اسلام نیز با صدور بیانیه‌ای ترور یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را شنیع ترین اقدام رژیم اسرائیل دانست و آن را به شدت محکوم کرد.  

وی افزود: جهان اسلام امروز یک فرزند قهرمان دیگر خود را در راه آزادی قدس و جنگ با اشغالگران صهیونیست قربانی کرد هرچند این یک ضایعه جبران ناپذیر به شمار می رود اما ذره‌ای از عهد و جرات فلسطینیان در مقابله با اسرائیل نمی کاهد.  

مولانا فضل الرحمان افزود: اقدامات اسرائیل تروریسم دولتی است و ما علیه این جنایات تا آخرین نفس شانه به شانه در کنار مردم فلسطین ایستاده‌ایم.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز (جمعه) اعلام کرد که یحیی سنوار در اقدام تروریستی روز گذشته رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.