۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85636029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مراسم گرامیداشت شهید «یحیی سنوار» در کویته برگزار شد

اسلام‌آباد- ایرنا- مراسم گرامیداشت شهید «یحیی سنوار» رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس به اهتمام خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در «کویته» با حضور شخصیت‌های سیاسی و مذهبی بلوچستان پاکستان برگزار شد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، گردهمایی معنوی گرامیداشت شهید راه آزادی قدس یحیی سنوار به میزبانی خانه فرهنگ ایران در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان برگزار شد.

شخصیت‌های سیاسی و مذهبی ایالت بلوچستان و روسای گروه‌های فرهنگی شهر کویته با حضور در این مراسم وحدت آفرین ضمن ادای احترام به شهدای محور مقاومت، تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی به بیروت و غزه را نیز به شدت محکوم کردند.

یکشنبه گذشته نیز هواداران جبهه مقاومت فلسطین در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان در حمایت از عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی و تجدید عهد با شهدای محور مقاومت به خیابان‌ها آمده و علیه آمریکا و اسرائیل راهپیمایی کردند.

شخصیت‌های سیاسی و مذهبی پاکستان درپی شهادت یحیی سنوار با تاکید بر زنده‌تر شدن روح مقاومت برای آزادی بیت المقدس از چنگ اشغالگران صهیونیست، گفتند: رژیم صهیونی و حامیانش بدانند که شهادت سنوار شکست قطعی آنان را در جنگ غزه رقم می زند.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) و رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد. از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر دشمن صهیونیست بهره برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha