بروجرد - ایرنا - مسوول بسیج اساتید دانشگاه آیت‌الله بروجردی گفت: شخصیت "یحیی سنوار" به عنوان یکی از برجسته‌ترین فرماندهان جبهه مقاومت از اهمیت زیادی برخوردار بود و نماد ایستادگی و مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست است.

محمدرضا حدادی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهادت شخصیت‌هایی مانند عماد مغنیه، سردار قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله و یحیی سنوار هر بار به جای تضعیف، باعث افزایش نفرت عمومی از رژیم صهیونیستی و تقویت همبستگی در محور مقاومت می شود.

وی با بیان اینکه شهادت یحیی سنوار به‌طور قطع تأثیرات بزرگی بر منطقه و به‌ویژه بر محور مقاومت خواهد داشت، افزود: تاریخ نشان داده که این ترورها ضربه‌ای به مقاومت وارد نمی کند، زیرا جبهه مقاومت در برابر اشغالگری، به شهادت فرماندهانش وابسته نیست و شهادت فرماندهان محور مقاومت به تقویت این جنبش‌ها و افزایش عزم مبارزان منجر خواهد شد.

مسوول بسیج اساتید دانشگاه آیت‌الله بروجردی بیان کرد: اقدام به ترور سنوار نشان‌دهنده استیصال و ضعف رژیم اشغالگر است، اسراییل به جای مواجه با خواسته‌های مشروع مردم فلسطین، به روش‌های تروریستی و ناجوانمردانه روی آورده‌ است.

حدادی با اشاره به تحلیل علل این‌گونه ترورها پرداخت و اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به دلیل ناکامی در نبردهای میدانی و ناتوانی در مقابله با توانایی‌های نظامی و اطلاعاتی جبهه مقاومت، به این شیوه‌های ترور هدفمند روی آورده که این اقدامات نشان‌دهنده ضعف آنها در جنگ‌های رو در رو است، اما باید بدانیم که آنها با این روش‌ها هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

وی ادامه داد: شهادت یحیی سنوار همچون دیگر فرماندهان مقاومت، نه تنها موجب تضعیف نیروهای مقاومت نمی‌شود، بلکه انگیزه بیشتری به آنان می‌دهد، چرا که شهادت در فرهنگ مقاومت به‌ عنوان یک ارزش بزرگ تلقی می‌شود و باعث تقویت روحیه نیروهای مبارز می‌گردد.

حدادی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند «در نهایت، مقاومت پیروز است و هیچ شکی در این نیست»، یادآور شد: رژیم صهیونیستی باید بداند که این‌گونه اقدامات تروریستی هرگز نمی‌تواند اراده مردم فلسطین و محور مقاومت را در هم بشکند، در حقیقت، تجربه نشان داده که ترور فرماندهان، مقاومت را به مسیر جدیدی از رشد و گسترش سوق می‌دهد.

مسوول بسیج اساتید دانشگاه آیت‌الله بروجردی افزود: امروز شاهد هستیم که ملت‌های منطقه بیش از پیش در حمایت از فلسطین و مقاومت متحد شده‌اند و این همبستگی نتیجه مستقیم این‌گونه جنایات رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یاد گرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.