شهرکرد - ایرنا - کشف نفت سفید در کوهرنگ، انهدام باند سرقت احشام، کشف مواد مخدر در لردگان و پویش نه به تیراندازی و سلاح از مهمترین خبرهای قضایی و انتظامی چهارمحال و بختیاری در روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه است.

به گزارش ایرنا به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان، فرمانده انتظامی شهرستان لردگان از توقیف یک دستگاه خودروی نیسان و کشف ۳۲ کیلوگرم موادمخدر خبر داد.

سرهنگ امیر انتظامی‌نیا روز شنبه اعلام این خبر افزود: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی و پیگیری اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و عوامل شهرستان لردگان خودروی حامل مواد مخدر در مبادی ورودی‌ به استان شناسایی و بازرسی تخصصی از خودروها انجام شد.

کشف چهار هزار لیتر نفت سفید از ۲ دستگاه خودروی نیسان در کوهرنگ

فرمانده انتظامی شهرستان کوهرنگ از کشف و ضبط چهار هزار لیتر نفت سفید و دستگیری ۲ قاچاقچی خبر داد.

علیار اکبری با اعلام این خبر افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انهدام باند سرقت احشام در چهارمحال و بختیاری

معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری از انهدام باند سرقت احشام که به صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت احشام داشتند خبر داد.

مهدی عسگری افزود: سارقان بیش از ۱۰۰ فقره سرقت احشام داشتند که به همت اداره سرقت پلیس آگاهی استان دستگیر و پس از تفهیم اتهام در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

پویش نه به تیراندازی و سلاح در چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری از آغاز پویش مردمی "نه به تیراندازی و سلاح " در مراسم عروسی و عزا در استان خبر داد و گفت: فراخوان ارسال آثار به این پویش منتشر شده است.

سرهنگ مرتضی عسگری افزود: در این پویش همه مردم، رسانه‌ها، فعالان مجازی که توان و اندیشه‌ای، طرح و ایده در زمینه کاهش استفاده از سلاح در مراسم‌های مختلف را دارد، می‌تواند آثار خود را به دبیرخانه این ارسال کند تا با استفاده از این ایده‌ها بتوان به این رسم غلط در استان پایان داد.

به گفته وی، افراد شرکت‌کننده می‌توانند آثار خود را در قالب نقاشی کودک، دلنوشته، فتوتیتر، پادکست، کلیپ و عکاسی، کاریکاتور و فیلم کوتاه، موشن گرافیک به شماره ۰۹۹۱۸۸۳۵۵۲۳ در پیام رسان‌های بله، سروش و روبیکا ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه حداکثر زمان ویدئو ارسالی۲ دقیقه است گفت: ۳۰ آبان‌ماه آخرین فرصت ارسال آثار است.

عسگری با اشاره به مجازات استفاده از سلاح در مجالس عروسی و عزا افزود: در بسیاری از مراسم و آیینهای عروسی وعزا در استان چهارمحال و بختیاری بسیاری از افراد از سر هیجان، احساس و ناآگاهی و گاهی غرور سلاح به کار می‌برند و بارها شاهد بروز حوادث تلخ ازجمله کشته شدن و یا زخمی شدن افراد در این مراسم‌ها بودیم که این امر می‌طلبد کارهای فرهنگی در استان برای پیشگیری از این حوادث انجام شود.

به گزارش ایرنا، مطابق ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، چنانچه استفاده از اسلحه با هدف قدرت‌نمایی باشد از ۶ تا ۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در انتظار فرد متخلف است.