رشت - ایرنا - معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۲۸۰ تن گوشت قرمز گرم وارداتی از ابتدای امسال در استان توزیع شد و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

قاسم جوادزاده مقتدر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گوشت گرم وارداتی در قالب بسته‌بندی با قیمت هر کیلو سه میلیون و ۱۰۰ هزار ریال در مراکزی چون فروشگاه‌های بزرگ، شرکت‌های تعاونی مصرف کارمندان دولت، نیروهای انتظامی، شرکت‌های تعاونی روستایی و نیز برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال نیز حداقل ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی دیگر در مراکز یاد شده توزیع می شود، اظهار کرد: تلاش می شود از این طریق بازار از نظر تامین و قیمت گوشت قرمز به ثبات بیشتری برسد.

جوادزاده بیان کرد: تامین و توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازار گوشت قرمز، ممانعت از افزایش قیمت گوشت، کمک به معیشت و ارتقا سبد غذایی خانوارهای کم درآمد و توزیع گسترده و متوازن گوشت در روستا و شهرهای گیلان از اهداف توزیع گوشت گرم وارداتی است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: توزیع گوشت قرمز منجمد نیز طی هماهنگی‌ با انجمن واردکنندگان مواد خام دامی کشور انجام می‌شود و محدودیتی از نظر میزان توزیع گوشت قرمز منجمد و معرفی مباشر وجود ندارد.

وی بیان کرد: همچنین بیش از ۵۰۰ تن گوشت منجمد با قیمت میانگین سه میلیون تا سه میلیون و ۱۵۰ هزار ریال امسال در فروشگاه‌های گیلان توزیع شده‌است و هم‌اینک نیز در بازار موجود است.