۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85572278
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۴۰ تن گوشت منجمد بین هیات‌های مذهبی گیلان توزیع شد

رشت - ایرنا - معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع افزون بر ۴۰ تن گوشت منجمد بین هیات‌های مذهبی استان خبر داد.

قاسم جوادزاده مقتدر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر این تاکنون ۱۰ تن شکر بین هیات‌های مذهبی گیلان توزیع شد و با درخواست هیات‌ها، پخش ۱۰ تن دیگر نیز در دستور کار است.

وی بیان کرد: برای توزیع اقلامی از جمله گوشت قرمز، مرغ، شکر و برنج بین هیات‌های مذهبی گیلان محدودیتی وجود ندارد و توزیع ارزاق بین آنها در ماه‌های محرم و صفر از طریق سامانه انجام می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: مسئولان هیات‌های مذهبی برای دریافت اقلام اساسی باید از طریق سامانه http://sampat.sazmanheyat.ir اقدام کنند.

وی با اشاره به توزیع گوشت در استان به دلیل افزایش قیمت آن طی ماه‌های گذشته عنوان کرد: از اوایل تیرماه تاکنون ۸۵ تن گوشت گرم برزیلی در قالب بسته‌بندی با رعایت ضوابط فنی و خاص با قیمت هر کیلو سه میلیون و ۱۰۰ هزار ریال در سطح استان توزیع شد که در کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار موثر بوده‌است.

جوادزاده مقتدر بیان کرد: گوشت گرم برزیلی با کیفیت و بدون استخوان نیز در فروشگاه‌های گیلان توزیع شده و برای اقشار کم درآمد هم از طریق نهادهای مربوطه چون کمیته امداد امام خمینی (ره)، اتحادیه و شرکت‌های تعاونی مصرف کارکنان دولت، پادگان‌ها، نیروهای انتظامی و نیز ادارات دولتی اختصاص داده شده‌است.

وی اظهار کرد: مرغ منجمد به اندازه کافی در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان ذخیره شده، ضمن آنکه مرغ گرم نیز به وفور در بازار موجود است و نیازی برای توزیع مرغ منجمد نیست.

بر اساس آخرین آمار؛ ۹۱۷ واحد تولید کننده مرغ گوشتی با ظرفیت ۲۳ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۶۵۶ قطعه، ۹۵ واحد تولید کننده مرغ مادر با ظرفیت سه میلیون و ۶۶۳ هزار و ۶۱۴ قطعه مولد و ۱۲ واحد مرغ اجدادی با ظرفیت تولید ۳۰۹ هزار و ۸۰۰ قطعه مرغ مولد در گیلان فعال است.

همچنین ۲۱ کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۳۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۰۰ قطعه در هر دوره در گیلان فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha